Hej alla glada!

Hej!
Inser att jag är lite sen med min presentation…men som man brukar säga, bättre sent än aldrig:roll:.
Mitt namn är Magnus och jobbar som sjuksköterska på Blekingesjukhuset. För tillfället är jag tjänstledig och läser på Malmö Högskola en masterutbildning i sexologi. Jag har familj och 2 livliga pojkar.
Mitt intresse för fiskar har i princip funnits så länge jag kan minnas. Skaffade mitt första kar när jag flyttade hemmifrån och har hålt på med det sen dess. Dock inte i någon större skala utan bara som en ren hobby. Räkorna kom in i mitt liv för ungefär ett halvår sedan. Fick bearbeta frugan lite :hehe: Startade min nyvunna hobby för ca 3 månader sedan och köpte mig ett Aquael 10 liters, bara för att testa. Insåg ganska snart att det var för litet och gick och köpte mig ett 20 liters. Jag började med några Neocaridina: Gula och Caridina: Blue tiger. Har även några posthorn och några galaxy. Mina gula började föröka sig som kaniner och tyckte det var lägge att göra något, så det blev till att gå till zooaffären och köpa ett till, denna ggr ett 30 liters :smiley: där mina galaxy och mina blå fick flytta in i. Och där är jag idag…
Har även ett 350 liters hörnkar med ett gäng fina diskusar som jag har haft i många år. Har precis i dagarna gjort i ordning i vårt förråd där jag har startat upp mitt nya projekt att försöka odla lite tanganyika ciklider, till frugans förtret:evilgrin:.

Mvh Magnus

:thumbs:Välkommen Magnus!
Trevligt med en presentation till din fina avatar:D

Välkommen :slight_smile:

Varmt Välkommen hit

Hälsningar
Magnus

Välkommen! :slight_smile:

Välkommen hit!
Ser att du har lite intressanta firrar i din samling…:wink:
Tanganyika ciklider… vilken sort??? (är ju själv ciklid tokig…)

Välkommen välkommen…:smiley:

Trevlig presentation.
Kul att se att dina nanos oxå “ynglar av sig”.

De jag har för tillfället och som är tänkta för odling är
Neolamprologus multifasciatus
Callochromis pleurospilus Kigoma
På ingång är tropheus kjesare samt ett par hästnosar Eretmodus cyanostictus Kigoma.

Sen har jag ett flertalet Diskusar och bland dem har jag ett par apistogamma firetail tror jag de heter eller något liknade samt några gula fjärilsciklider.

Ps Jag har äntligen fått upp lite bilder kolla gärna där även om man inte direkt kan skryta med kvalitetn Ds

Välkommen hit!