köpte precis heat packs från coolstuff .se, hittade ingen direkt info om temp angivelser etc så jag slog till på ett gäng stora…såg till min förskräckelse att max tempen låg på 62+ medeltemp på 52+…nu när jag fått dom…kommer ju att döda alla stackars räkor jag tänkt skicka.
vad f#%& ska jag göra nu???
dom går ju inte att skicka eller???
Du kan ju använda dom till piknicken i sommar, dom måste ju vara bra till att håla maten varm :lol: :lol: !!!
Om du förstorat upp bilden så hadde du kunnat läsa temperaturen.
låter ju lite läskigt med varm räksoppa levererad över hela landet. Men de har väl 90dagars öppet köp?
ja det tror jag dom hade…så typiskt!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Funkar perfekt
Lägg räkorna i en påse med tidningspapper runt, likadant med heatpacken.
Lägg allt i en låda och skicka iväg det.
Jag sänkte några karma för svarar man så svara rätt kan du inte så låt bli att svara på frågor.
Vem tusan syftar du på? :? Vem bestämmer för övrigt vad som är rätt och fel? Det avgör situationen, vääääldigt sällan det finns ett rätt och fel förän man har facit i hand för just den situationen.
Vem tusan syftar du på? :? Vem bestämmer för övrigt vad som är rätt och fel? Det avgör situationen, vääääldigt sällan det finns ett rätt och fel förän man har facit i hand för just den situationen.[/quote]
säger som dig:s det var ingen fel info? det var ingen info alls det var en kommentar! Och i mitt tycke är det kul med lite skitsnack här och där och tycker verkligen inte att en person har rätt att ta bort nåns karma för att dom tycker det är “fel svar” speciellt när han inte ens tar bort karman från rätt person så med andra ord tar jag bort karma på dig berraåsnobben ! Feel free to do the same!
Jaja, nu ska vi inte vara så…
Som sagt så skall värmepåsen aldrig vara i direkt kontakt med transportpåsen.
Kom också ihåg att både breathing bags och heat pack kräver syre för att fungera.
Förslut därför inte låden ni frakten räkor helt. Gör 2-3 hål på den sidan ni lägger heat packen brukar räcka.
Vem tusan syftar du på? :? Vem bestämmer för övrigt vad som är rätt och fel? Det avgör situationen, vääääldigt sällan det finns ett rätt och fel förän man har facit i hand för just den situationen.[/quote]
säger som dig:s det var ingen fel info? det var ingen info alls det var en kommentar! Och i mitt tycke är det kul med lite skitsnack här och där och tycker verkligen inte att en person har rätt att ta bort nåns karma för att dom tycker det är “fel svar” speciellt när han inte ens tar bort karman från rätt person så med andra ord tar jag bort karma på dig berraåsnobben ! Feel free to do the same![/quote:94tvrgac]
Det var min komentar han syftade på och det var bara ett litet skämt med eferföljande komentar, jag var inne på sidan och tittade och det står på påsarna vilken värme de håller, vad var det för fel på det :? ? En annan sak är att det inte är din ensak att sänka en karma berraåsnobben som inte gäller dej, det var faktiskt stockes.
Jag har för övrigt höjt stockes karma så du vet det berra.
Det var min komentar han syftade på och det var bara ett litet skämt med eferföljande komentar, jag var inne på sidan och tittade och det står på påsarna vilken värme de håller, vad var det för fel på det :? ? En annan sak är att det inte är din ensak att sänka en karma berraåsnobben som inte gäller dej, det var faktiskt stockes.
Jag har för övrigt höjt stockes karma så du vet det berra.[/quote]
Det var därför jag skrev att det var en komentar och inte fel svar:P
Tjabo! Allt jag sa var att han kunde skicka tebaka det hela om han kände att han inte ville nytta dem… Du får allt ta å se över vad du pysslar med…
Tänk dig för nästa gång. Man får gärna vara besserwisser och vara millimeterpeter, men att sätta sig på folk ger inte fler vänner så att säga.
Jag tror inte att en Heatpack har så mycket energi att det kan göra soppa av räkvattnet.
Men när jag skickar isolerar jag flaskan, som räkorna är i, för sig. Sedan lägger jag räkorna och heatpacken i en isolerat kuvert. Detta leder till att kuverten är varm och räkorna blir isolerad från denna värmen. Om i fall heatpacken hinner kallna så skyddar isoleringen runt flasken mot kylan.
Förresten, kan man sänka karma?
Jag tog nyligen bort minus-knappen för att det är alldeles för provocerande.
bra gjort :thumbs:
håller med! bra
oj oj oj här har det minsann gått het till… :shock: :shock: :shock: :shock:
men jag kan alltså använda dom stora utan att riskera att räkorna får det för varmt om jag isolerar dom från heat packet???
Jajamensan isolera så det inte ligger emot fisk/räkor bara.
Ja det var ovanligt :shock , jag har varit borta över helgen och kommer hem till det här tjafset, inte kul.
Försök undvika roliga kommentarer på andras inlägg, det är inte alla som uppskattar det och det blir lätt feltolkat.
Fortsätter på frågan om hur man kan packa…
Kan man alltså klä insidan av en kartong med frigolit och skapa två fack?
Ett för räkor och ett för heatpack?
Räcker denna värme trots mellanväggen…
Och om man inte använder dessa heatpack…vad står det för grader på de som brukar användas?