A4: Riktigt roligt med en sådan här bild som kan tolkas på orehört många sätt, antingen som liv eller som död
A12: vykorts bild helt enkelt, väcker inga direkta tankar förutom ett konstanterade, bra pang på bild.
A11: Lite dåligt kompinerad kanske, eller så är det bara så att mat kauset omöjlig gör en komponerad! om kontrasten var lite högre så skulle den nog klättrat lite mer på denna listan.
Många bra bilder! Grymt imponerad av alla som tar så snygga bilder. Jättesvårt att rangordna.
1: A12; Riktigt spännande motiv. Känns som räkan är på upptäcksfärd. Rätt ok bildkomposition. Den här bilden vill man titta flera gånger på. Det känns som skärpan är för långt bak dock. Denna var först min 2a, men jag har gått tillbaka och kolla på den flera gånger och har tillslut blivit 1a. Om skärpan hade varit på topp och bildklippningen lite bättre hade detta varit en klar 1a. Nu är det i stort sett dött lopp mellan denna och A4:n.
2: A4; Kul och annorlunda motiv. Fina färger. Grym skärpa. Den hade dock kunnat bli mkt bättre om motivet inte hade varit helt centrerat i bilden. Nu blir bildkompositionen lite tråkig efter en stund. Detta var min 1a först, men efter en 3-4 tittar så känns den inte lika spännande som a12.
3: A14; Känns som räkan spanar på en. Riktigt härlig porträttbild. Gillar att det är en till CR i bakgrunden. Tyvärr känns det som skärpan är off, men det kan vara mina ögon som lurar mig.
de två på 1&2 var hyfsat lätta att välja ut, även om rangordningen mellan dem var svår. Dock så var 3an riktigt svår att välja ut.
A.11. Jag gillar de olika färgena, på räkor och snäckorna.
Mkt snyggt foto, där man har fått in flera motiv i samma foto.
A. 9 Jag gillar även här färgena och en snygg räka.
Tycker att räkan går ibland blåbär, färgen är jätte fin.
A. 8 Tycker mkt räkan och den fina bruna kontrasten.
Ett liten annorlunda vinkling på ett fint foto.
Gud så många fina foton. Kan man ta så snygga kort med kompaktkamera
Mina åsikter är mera vad jag gillar personligen och vad motivet innehåller
och inte på skärpa och annat som proffsen tittar på
Jag är inte så mkt för närbilder, jag vill ha mera på ett foto.
Helt otroligt snygga kort. Det var svårt att välja 3 utav dem.
Mvh Wilda