Igår kom jag över ett billigt 35 l akvarium och lyckades övertala sambon att vi får plats med det i lgh
Jag har sett i artiklarna om olika räksorter att det finns gröna! och grön är min favoritfärg så grön räkor vore ju coolt! Har körsbärn i ett annat kar.
Jag undrar om de är mycket svårare att sköta än körsbären? Och hur bra kommer de att synas på vanlig ljus sten,typ engelsk sjösten?Lysröret som följde med akvariet har ett ganska kallt ljus, hur påverkar det hur man ser dem? är de svåra att få tag på och vad kostar de ungefär? Så frågan är, ett kar till med körsbär eller ett med gröna räkor?
tacksam för svar!
Mina gröna färgade ut mycket bättre på mörk botten än på ljus. Priset ligger ungefär på 35kr st när du köper privatodlade.
Ok som jag misstänkte då, men man kan kanske ha den ljusa sanden som grund och så mörkare ovanpå så slipper jag köpa helt ny sand nu när jag redan har hemma av den. är svart bäst då eller?
tack för svaret!
Det borde absolut fungera använd inte någon galen blästersand bara… ![]()
Hur vet man om det är en galen blästersand man får tag i då?:scratch:![]()
Köp Imazos svarta grus och lägg ovanpå. Snyggt:thumbs:
Tack för tipset! har köpt sand nu och ska börja inreda med växter och annat för att om typ 2 v kunna skaffa mina räkor:D en fråga bara, kan de gröna gå med gula räkor eller de parar sig?