Hade glömt hur trist det är att skölja grus :x Ska göra om mitt 200L akvarium och håller på att skölja gruset, var mycket värre än jag kom ihåg :lol:
Jag brukar bara slå i duschmunstycket i en hink, tillsätta gruset och låta det står o snurra tills vattnet är klart. Rör bara om man handen lite då o då. Så inte allt för ansträngande ![]()
Jo men jag tömmer och rengör det som är i akvariet nu, det skall återanvändas iaf en del av det.
Jag håller med :x jag blev precis klar med å skölja kattsand till mitt 200L. drygt som f… men nu e det klart å vattenfyllt
å filtret som sitter i e redan inkört för det har suttit i mitt 400L kar å samlat gottigt i 3 veckor
bara å tuta och köra nu :hehe:
Jag sätter igång med mitt 250L kar på lördag när jag är ledig, inte det roligaste men ett måste :lol: !! Jag har att jaga över 30 Amanoräkor också, så jag lär ha att göra bara med det antagligen några timmar eller så :lol: :lol: :lol: !!!
Jag tänker inte skölja sanden, ska byta ut den till kattsand i det karet med, men jag får stå och skölja den i stället, använder sil och durkslag
!!!
Nu ska jag straxt sätta igång med mitt Kardinalkar, det behöver rengöras för i morgon åker jag till Jönköping för att hämta fler Kardinaler
!!!
jag körde med durkslag till kattsanden. funkade fin fint :thumbs:
Tar bara lite tid att gå igenom 4 påsar kattsand :lol: :lol: :lol: !!!
jag nöjde mig med 2påsar till mitt 200L. men det var drygt det med ![]()
Är äntligen klar med gruset, nu skall lite tillbaka och så i med rådasand istället. Fick en överaskning också, två amanoräkor fanns tydligen kvar av ursbrungliga fem. Trodde alla var döda…
he,he,du e lika lat som ja ser ja :thumbs:
Äntligen färdig!
När jag skulle släppa tillbaka fiskarna och kommer in i badrummet så ser jag min ena hund i baljan med fisk, helt överlycklig. Hundj***l tänkte matte då.
Ja, vad då, klart man badar om det erbjuds tillfäle :lol: :lol: :lol: !!!
Jag är nästan klar med mitt Kardinalkar, fast det ser ju inte ut som alla andras, mopaniroten har jag lindat christmasmoss på, kattsand på botten och kolstenar. Nu är det bara att hoppas på att mina Kardinaler tålde rengöringen, snäckorna skitar ner ganska bra :roll: :roll: :roll:
Men hon avskyr att bada ju. Måste varit envis för att komma i också, baljan var så hög att hon knappt såg över kanten.
Du släppte väl inte ner hunden i karet sen va? :lol: