Glad överaskning

Hej!
Vilken glad överaskning jag fick när jag kom hem idag. Skolan hade ringt och jag hade varit och hämtat ett magsjukt barn. Humöret var väl inte riktigt på topp.

Pysslade om barnet en stund och när hon slutligen somnade tittade jag in i akvariet. En stor fin körsbärsräka spatserade omkring där inne, och en liten liten röd bebis.

När det här akvariet var helt nytt, ca 3 månader sedan flyttade 3 körsbärsräkor in. Strax efter det så försvann de. Jag trodde att de helt enkelt blivit uppätna av fiskarna eller gått under på annat sätt.

Men så var det inte :slight_smile: och jag blev genast på mycket bättre humör.

Ha en bra kväll!

Grattis :slight_smile:

Antar att de “försvann” i samband med att du introducerade fiskar i karet? Det brukar ta ett tag innan de vågar sig ut i ett nytt kar med fisk =)

Grattis!
Ynglarna kommer synas mer ju äldre de blir.

Grattis…verkligen kul överraskning… :smiley:

Har du sett hur många du har?

Vad har du för fiskar?

Grattis säjer jag också :smiley: !! Hoppas du får många räklingar :smiley: :smiley: :smiley: !!!

Grattis
och Lycka till :slight_smile:

Hej!

So far har jag sett två vuxna och en liten räka.

I akvariet finns Molly, Platy, kardinaltetra, minst tre räkor och ett gäng med snäckor.

Ha en bra dag alla!

Just dem fiskarna är pigga på att norpa åt sig småräkor.
I börja av min räk-karriär så hade jag räkorna i ett akvarie med kardinaltetror och Sterbai pansarmalar. Då såg jag inte en enda räkling. När sen fiskarna flyttades så blev akvariet på kort tid “överberäkat”. (Sen dess har jag funderat på att kanske återinföra fiskar i akvariet igen:evilgrin: )

Må väl !