Gjort om i mitt 7L rainbow kar så tänkte dela med mig lite av skapelsen… ibland kan man ju tro att jag bara har fisk
så här kommer beviset!

Gjort om i mitt 7L rainbow kar så tänkte dela med mig lite av skapelsen… ibland kan man ju tro att jag bara har fisk
så här kommer beviset!

Ny lite tydligare bild ![]()

Har även fått små räklingar :thumbs:

Tjusigt ![]()
Du ska inte göra ett litet träd?
Ja det hade ju varit något
om jag hittar någon extremt liten rot så kanske… 7L är inte så mkt att jobba på tyvärr…
Hmmm, “trollskog” förknippar jag med lite mera växter, men det ser trevligt ut i alla fall:thumbs:
Jo det är väl iofs sant… får bli att köpa mig lite fler när jag på något sätt lyckas få pengar att ramla in (och inte gå till ciklidprojektet). Men har väl utgått lite från marken i en skog om man säger så… inspiration tagen utanför fönstret ![]()
Ok, fast du har nog en och annan tall eller gran med där utanför fönstret:D!!
7 l de har ja me som ja just startat upp, dock ej inga räkor i än, men min fråga e hur många räkor har du däri?
Har du soil i botten…ser så ut
Jag tycker det är svårt att scapa med stenar i soilen.
Käns som man mosar den eller att stenarna"“sjunker”.
Jag har ofta inte en klar plan innan utan “växer” med akvariet…så soilen är blöt när jag scapar .
Hur gjorde du?
Inte när man bor granne med ett stenbrott ;):lol:
Oj vilken fart det var här ![]()
Peckoltia: Jo det e klart… men det kommer… har inte så mkt växter att tillgå för tillfället men det kommer ![]()
Askungen: Har ca 10 räkor, men har ju just fått påökt så blir väl kanske att flytta några sen när de börjar växa till sig.
Bladet: Jo det stämmer att jag har sten och soil… lite klurigt som du säger men såg att det låg lite cool sten på andra sidan vägen när jag tittade ut ur fönstret så var bara tvungen att släpa in den
och ja på den vägen är det…
Var mest trött på att karet såg så ordnat ut innan så ville ha lite mer kaos. Så ja… noll planering ![]()
AMDA: Haha jo jag gör ju tyvärr det
snart iaf…
Jag gillar att du hade många stenar. Tycker det är stiligt på något sätt.
Hmm, kan du inte ta en riktigt liten mangrove rot? Trollskog ska ha sitt vidunderliga träd;)
Men som sagt är väldigt förtjust i ditt kars utseende :thumbs:
Oj vad jag är dålig på att uppdatera :oops: Skämms på mig!!
Har hursomhelst bara låtit karet stå och puffa på… börjat växa lite allt möjligt däri… och räklingar och honor med rom finns det… mycket smidigt kar att sköta… ser väl ganska kaosartat men jag älskar det ^^

Härligt kar :thumbs:
Man tackar ![]()
Mysigt vill oxå ha! Hur ofta och hur mycket vatten byter du?
Byter inget… fyller bara på avdunstat med det dunstar rätt rejält… så går väl i ca 1L i veckan men fyller inte varje vecka heller då vårt vatten inte funkar hemma så vi får köra dunkar å så… lite krångligt…men mycket lättskött kar… det är inte skött enligt konstens alla regler, snarare misskött
men funkar hur bra som helst och får nya räklingar ofta… tror att mycket är tack vare att det sitter ett stort (i förhållande till karet) hang on/ droppfilter på baksidan.