Den här killen nöjer sig inte med det lilla
2000 kvm stor odling!
Kul grej,
förstår att han måste odla i stor skala då styckepriset inte är så högt på “storväxta” räkor som på våra små juveler. :hehe:
snygga pjucks och lagom svettig! och inte lika bra musik som på dina filmer
Undra vad det var för sort han odlade men kanske macrobrachium rosenbergii såna testodlade jag 95-96 bara för att se om de gick å de funka fast knepiga att hålla många då dom gärna käkar upp varandra vid ömsning men stor blev dom i alla fall hanar uppåt 32 cm i kroppen å sen stora klor därtill men roligare med småräkor
Här en dåligt inscannad bild från den tiden
mvh/bjorsa
Herrejävlar :woah:
Vilken best!
Hur stort kar hade du till dom!
Hehe, ja han är redan min nya idol
Synd man inte kan tyska…
Här är hans hemsida http://www.garnelenhof.de/
Körde först i akvarium 300 liter sen damm men för mkt jobb å krångel då dom vill ha höga temperaturer å då börjar det kosta pengar när man kör dammar å sen blir det fuktproblem då jag körde i källaren Fast sen blev det koi som tog över intresset så jag har forfarande damm i källaren fast bara som förvaring av koien under vintern så jag värmer inget å inte så stora fuktproblem men bara lite :oops:
men vad gör man inte för att ha lite å titta på
mvh/bjorsa
Okej!
Grym va den iaf.
Jag är sugen att prova någon större lite ovanligare sort. Dock inte i den storleken du visade upp.
6-8 cm hade varit lagom. Får nog skriva ett mail till Chris Lukaup, han kan det mesta om de lite större räkorna.
Svettig gubbe:)
Gigantisk Räkodlare!!
Han var ju rätt stor :evilgrin:
Jupp det var en liten räkodling i stor skala så att säja av stor svettig gubbe, verkade varmt där inne, han kanske odlade sånna där monster som du hadde Bjorsa :lol: !!!
Snacka om stor tank
Det är tanken som räknas :evilgrin: