Genomskinlig räka med röda fläckar?

Vad är det för sorts räka som har genomskinlig kropp med röda prickar/fläckar? Dom är köpta som CR, men är det verkligen det?? Jag vet att dom kan vara välldigt bleka… men aldrig sett nån som är genomskinliga.

Det låter som antingen en dåligt färgad chrystal, eller är det en riliräka du fått tag på…så här ser Rili ut:

ok :slight_smile: Ja dom ser ut som en blandning :confused: dom har rött huvud och baktill som dom på bilden, men en av dem har en stor röd prick på ryggen.
Kan det vara nån blandning? eller vilka kommer rili ifrån?

Det låter som crystal red, lägg in en bild så är det mycket enklare att svara :slight_smile:

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Hehe ja jag hade lagt in bild på en gång om jag hade hafft en möjlighet :smiley: Kan försöka fixa imå under dagen. Men om det nu är CR, vad bör priset ligga på då eftersom dom är “färglösa” (tänkte om jag kanske blivit lurad)

Ja om du köpte i butik har jag sett allt från 30-75kr oavsett färgning. Beror på butiken helt klart och vad uppfödarna har sorterat dom som tydligen.
Sen måste man ju tänka på att en butik måste gå med vinst också så där ligger väl lite med.

Blaskiga CR brukar ligga på från 15kr st privat beroende på gradering och är det CR så låter det som om dom ligger på lägsta,
intressant att få se en bild på räkan:)!

kika i graderings guiden där finns det bilder att jämföra med

Jag har set dem och de är CR, jag fick pm med bild.

Såhär ser dom iaf ut… (bilderna är tagna från ikoppningen) Dvs inte dom på bilderna jag sände i pm :slight_smile:

Grattis :slight_smile: Det är rillisar.
Vad roligt, du. De är himla roliga små räkor.

Är du säker? Jag som var stensäker att det vart rilli det rör sig om.

Då litar jag på att det är rilis :smiley: va roligt :smiley:

Hehe jag sände min zoonen sida till peckoltia i ett PM så hon kunna se dom andra räkorna jag har där, bla blåaktiga körsbär men jag har vanliga CR på bild där med. Men ja tror hon har misupfattat det hela, för bilderna här i tråden finns inte med på zoonen. Men misstag händer lätt, och jag kanske va lite otydlig i mitt PM.

Vad brukar dessa rili räkor ligga på för pris?

Det skiftar enormt. Vissa tror att rillis är helt nya i handeln och därför är värda hundralappar, och samtidigt har jag hört om rillis som säljs för 30 kronor styck :slight_smile:

Så någon som har ett exakt pris får gärna upplysa mig (och ts) om vad som stämmer.

ok :smiley: ja det kanske kan va olika överallt. Då fick jag ge ett helt ok pris för dem iaf :slight_smile:

Jag har köpt rilisar på Arken Zoo i Sundsvall och dom tar 59:-/st för dom! Väldigt söta är dom i alla fall :slight_smile:

Jag tycker nog att det ser ut som dåligt graderade Chrystal, Rili är inte tecknade så liknande på alla individer:).

tycker det är svårt att säga men jag tycker cr skuller varit mindre genomskinliga på de partierna som saknar färg, men det kanske kommer mer färg efter inkoppningen

Får hoppas det är Rili räkor jag köpte sådana denna vecka det var veckans erbjudande från IMAZO som jag tror att han i akvarieaffären tar räkor från i fredrikstad.Mina ser exakt likadana ut…så jag hoppas jag fick vad jag beställde…de kostade 56 Nok här
Några var nästan helt röda…2 -3 exempar men de flesta var som på din bild