Funderar på om någon mer vill beställa från garnelio.de.

Tjena funderar på att beställa blå tiger och ev något annat från garnelio.de och undrar om någon mer är sugen att beställa och dela på frakten?

http://www.garnelio.de/index.php?xC=Gar … ac7b81edb0

Varför inte köpa blå tigrar här när dom finns här redan? Jag skulle velat beställa, men jag har svårt att lita på någon av dem efter att ha blivit lurad av Aqua Tropica.de!

Nu har jag ju inte handlat av just garnelio förut. Men jag har träffat och handlat flera tyska räkodlare face to face och det funkat hur bra som helst.Så jag har ingen anledning att tro något annat.

På din andra fråga säger jag att jag vill ha lite fräsha räkor från annat håll och för att myvket av det som finns i tyskland inte finns här.

Jag hoppa på att få med lite skojiga räkor i september när jag reser till duisburg. :hehe:

Jo jag vet det, det var anledningen till att jag köpte räkorna därifrån, det är mina Snöflingeräkor. Garnelio har dem men jag tycker att de är väldigt dyra hos Garnelio.de och vad jag hört så har de inte särskilt bra ryckte heller, men rycktena behöver ju inte vara sanna för det. Det ända jag vet är att de har bytt namn väldigt många gåner vilket i sej är lite konstigt, varför undrar man då.

Jag är ute efter fler Snöflingor, men jag har inte tänkt betala nästan dubbelt pris för dem och sen vill jag köpa ett gäng av Carodina carolina om jag kan hitta någon som har dem.

Tycker du de är dyra på snöflingeräkan på garnelio? De tar 4.99 € det är mindre än de flesta! Här tex tar de en svensk tia mera per st: http://www.shrimpdreams.de/catalog/prod … ucts_id=61

Jag har faktiskt haft funderingar på att köpa just snöflingeräkan från garnelio. Och gröna näshornsräkor när de får hem dem igen.

Jag har aldrig haft några olösbara problem med garnelio. Får alltid rättelse vid eventuella brister i leveransen.

MvH
Christina G

Leveras räkorna hem till en om man beställer från Garnelio eller får man hämta ut dem på utlämningsställe. De skickar väl med Dpd.

Dom kommer med expressfrakt, dvs någon ringer dig och frågar när de kan komma med bilen. Är du inte hemma första gången får du en lapp där det står vart man ringer, då säger man bara hur man vill ha det. De har utkörning kanske två tillfällen per dygn i större städer. Bor du på landsbygden kan det bli litet längre emellan. Men är det bra packat så funkar det finfint, kartongen eller vad det nu är brukar de förvara inomhus i vilket fall som helst, annars blir ju godset stulet.

Vet inte vad Dpd är.

MvH
Christina G

Kom på en sak - beställer du inget levande så blir det nog inte expressfrakt, bara vanlig postbefodran.

MvH
Christina G

Är det någon som vet vad frakten kan gå på? Antar att det är vikt och volymserat. Det brukar vara billigare att beställa varor från utlandet än inom Sverige…

Tack för info.

Verkar funka bra. Synd bara att man inte får något trackingnummer och kan spåra var order är just nu.
Dpd är väl det fraktbolag som Garnelio anlitar. Det är väl Posten i Sverige som sköter deras hantering här.

Ja det skickas med DPD… Och nej det blir inte utkört… Det kommer till posten som ett postpaket från DPD… DPD är posten i utlandet. Så du får hem en vanlig avi från posten att du har paket att hämta ut .

Och det kvittar om du beställer med express eller inte…

Beställer ofta ifrån dom och andra företag i utlandet.

Helt olika. Min första beställning va nog på ca 20 räkor i 2 olika påsar 50 äppelsnäckor och lite tylomelania.
Det gick på ca 17 euro.

Nu denna beställningen jag gjorde som jag har utlagd här på redbee där vi handla för ca 12 tusen… där va frakten 90 euro

Hej Frasse - Var i landet bor du? Det är rätt viktigt vid sambeställning. Själv bor jag i Skåne

Det är ju inte så viktigt? Vi gjorde en sambeställning via redbee precis jag och D.akvariefantast som höll i det bor i skåne… Många andra bor i sthlm :slight_smile: går hur bra som helst :slight_smile: Vad är det du vill ha? kan nog klämma in dig som sista i ordern… Beställningen befinner sig hemma hos mig från tyskland fredagen den 3e… Jag bor i veberöd utanför lund och det är öppet hus hela dagen att hämta sina beställningar… OM du är intresserad så skicka ett pm så postar jag länken till försäljaren jag handlar från.

Då var min första beställning från Garnelio.de slutförd.
Räkorna skickades igår, hämtades på Posten idag.
Av fem i beställning en död, vilken jag skickar tillbaka.
Det handlar om en Amonoräka, så det är ingen jätte tragedi med dödsfallet.

Med facit i hand skulle jag hakat på det goda initiativer med sambeställningen, men jag hade redan beställt innan
jag upptäckte det.

Nu ska jag inte sno tråden mer…

Om du lyckades få din beställning på 1 dag så ska du ju ringa och tacka otroligt mycket till dessa…
En så snabb leverans från tyskland har jag aldrig i hela mitt liv själv fått uppleva och aldrig hört någon få…
Det va nog ett bra under att du lyckades med det:)

Sist jag beställde tog det 4a dagar och ingen räka va död hehe

4a dagar låter lång tid för att vara express, men uppenbarligen klarade sig räkorna bättre än min ena.

Jag bor i Skåne så det är inte så lång väg, men det gör väl du också, så…
Blev överaskad själv.

Saxat från mail:

Bestellkommentar :
Sehr geehrte Damen und Herren,

Ihre Bestellung wird heute versendet und in den nächsten Tagen bei Ihnen eintreffen.

Ja det kan nog vara olika från företag… Men har alltid via dpd men skickade han via dom och det tog bara 1 dag? det är ju underbart.

Men kan ju också bero en del på paket storleken då jag alltid beställer mängder vill säga!
Vad fick du ge i porto? vilken mängd köpte du in?

Har beställt grejer från mer eller mindre hela världen och jag måste ge massor av credit till de flesta utländska postkontor för de är oftast super snabba medans den svenska posten sölar ner det rejält. Har fått post från både tyskland och england på 1 dag :slight_smile: