Från vår svenska natur

Om jag nu vill ut i vår svenska natur och hämta inredning vad rekommenderar ni då?

Hur ska jag behandla det innan jag använder de till älsklingarna?

Är där verkligen ingen av er som varit inne och läst som kan säga si eller så?:scratch:

Detta är ett ganska litet forum. Den mesta aktiviteten är på kvällarna. Det kommer säkert någon och svarar på din fråga innan dagen är slut. Själv är jag fortfarande nybörjare och har dålig koll på vad som kan läggas ner utan större risk.

Denna kanske duger?

http://www.zookoll.se/dp_artiklar.php?go=visaart&id=64&site=1

Observera att alla träslag man plockar ute inte ska vara färska och man ska se till att bara använda lövträ.
Det går också mycket bra att plocka stenar ute så länge de inte innehåller metaller.

Jag har plockat en del drivved längs kusten. Får ligga i blöt i flera månader byter vatten
(en gång i veckan) minst var månad. Vissa större bitar där skeppsmask borrat gångar
är riktigt snygga. Går bara hitta norr om Hbg till norra Norge (riktigt saltvatten).

Jag har nu plockat två björkgrenar från ris som blev hugget i september… Hur ska jag nu göra med de innan det åker ner i baljan?:shock:

Björk ruttnar fort bara så du vet det då det är ett mjukt träslag.
Du måste lägga dem i vatten så de får suga vatten för annars så sjunker inga grenar.