3 veckor låter rimligt kanske?
Så 15:e Okt, preliminärt.
Haha, hur länge satt du och kampade på den bilden då? Snyggt med “flygbilder”[/quote]
En… stund
Jag har ofta blixten liggande beredd uppe på något täckglas och kameran klar på en pall framför karet. Då är det bara att sätta sig och fota om det är något på gång då man tittar till på karet. Alla inställningar är också klara så jag inte behöver meckla med det. Men här var det en gnutta för mycket blixt rakt uppifrån. Det blev överexponerat i det vita.
Roisu, en fotograf från Hongkong har snygga flygbilder.
http://www.fotop.net/Rshrimp/Flying_Shot
Inte så ofta jag ser folk ta såna bilder…kan bero på att de inte simmar så ofta att man kan fota dem.
Haha, hur länge satt du och kampade på den bilden då? Snyggt med “flygbilder”[/quote]
En… stund
Jag har ofta blixten liggande beredd uppe på något täckglas och kameran klar på en pall framför karet. Då är det bara att sätta sig och fota om det är något på gång då man tittar till på karet. Alla inställningar är också klara så jag inte behöver meckla med det. Men här var det en gnutta för mycket blixt rakt uppifrån. Det blev överexponerat i det vita.[/quote]
Jag må inte vara fotograf men jag uppskattar ändå en fin bild när jag ser en. Med tanke på allt jobb med timing och allt =)
Skön vinkel, ser att du använder Tetratec som filtrering. Köpte nyligen ett sånt till mitt nya akvarie, älskar den.[/quote]
Själv vill jag köpa nytt. Mitt vibrerar en aning som fortplantas väldigt mycket i mitt skåp. Jag funderar på Aquaels största.
Och hur avundsjuk är jag inte på Sonjas fina bilder? Skarphet som heter duga! Tror jag går och köper ett macro-objektiv i morgon faktiskt.
Skön vinkel, ser att du använder Tetratec som filtrering. Köpte nyligen ett sånt till mitt nya akvarie, älskar den.[/quote]
Själv vill jag köpa nytt. Mitt vibrerar en aning som fortplantas väldigt mycket i mitt skåp. Jag funderar på Aquaels största.
Och hur avundsjuk är jag inte på Sonjas fina bilder? Skarphet som heter duga! Tror jag går och köper ett macro-objektiv i morgon faktiskt.[/quote]
Tack
Förutom makrot så har jag stor nytta av en lös blixt som jag kan styra från kameran och ha liggande lös t ex ovanpå täckglaset så att ljuset kommer uppifrån, eller in genom ena sidorutan.
Coola flygbilder, han har likadan kamera som mig
Coola flygbilder, han har likadan kamera som mig :)[/quote]
Kanske också dags för mig å uppgradera kameran. Fast det är inte så ofta jag tar bilder heller…
Bara en allmän fråga, hur ofta tar ni foto på räkorna på ett ungefär?
Ibland sitter jag och fotar räkor 2-3 ggr i veckan, ibland kan det gå ett par veckor som jag inte fotar.
Räkdjungel…
Ibland sitter jag och fotar räkor 2-3 ggr i veckan, ibland kan det gå ett par veckor som jag inte fotar.[/quote]
När inspirationen knackar på dörren till ??!?!?!
Annaicas “Hjälp ett monster!” är en rolig titel, inte bara det, den ger knuff på fantasin så att det verkligen ser ut som “rädda mig från monstret”
som nybliven körsbärsräkeägare så har kameran legat beredd rätt mycket, dom är festliga dom små gynnarna. här är en som spanar efter vad nu det är räkor spanar efter. mat ?
hej evus =)
Hur går det med japanerna? några yngel ännu? :rolleyes:
Hej, hej,
Japanerna går det bra med men jag har fått lov att sätta in en pump nu (kör annars pumpfritt i alla räkburkar). Det verkar som om räklingarna behöver det för att klara sig. En kull på väg att kläckas snart + att hanarna stimmar i skrivande stund så håll tummarna;)
Bra att de äntligen kommer igång nu. Mina går lite slött framåt fast att de började tidigt på grund av några förluster av honor i början.
Nu är det mindre än 2 veckor kvar av tävlingen, vi har tagit emot 17 bidrag och det är 10 tävlande.
Ni som inte har skickat in än, skynda skynda!