Efter ett lång uppehåll ifrån akvaristiken skall nu min uppvärmning inför räkdebuten startas, det blir ett 74 liters kar som grabben skall få när han fyller 4 (det skall börjas i tid) på juldagen. Blir väll lite levande födare och kardinaler antar jag han får väl välja fritt har jag lovat hans moder (men man kan ju alltid manipulera lite :evilgrin:)
Startade också upp ett sällskapskar åt barnen för över ett år sen nu, det var skitkul men givetvis måste man som vuxen styra upp det lite så att man blandar lämpliga fiskar osv med varandra osv…
självklart får han inte blanda precis hur han vill, jag har redan fått stryka på foten och slängt i en dödskalle som jag annars är mycket skeptiskt till jag vill ha det så naturligt som möjligt.
Nu är det vatten i karet det står gömt under en kartong i tvättstugan han skall få det på juldagen så det blir till att bära allt vatten i hinkar till övervåningen, här kommer lite bilder.
Ajjemen men hellre det än att han skall få ett tomt akvarium alternativt att fiskarna dör, vi skall är borta julafton och natten till juldagen så jag får åka hem på kvällen och bära upp allt på hans rum så det är färdigt när han kommer hem
Kul! Min sexåriga dotter har ett som hon har övertagit från mig men hon har tröttnat så nu har pappa ett till kar att leka med! Dock står det i hennes rum fortfarande och det är bra annars är risken stor att det åker ut!
Det blir väl lätt så men jag är väl införstådd med att jag får ta det tråkiga: vattenbyten, rengöring osv. och jag blev faktiskt lite avundssjuk på roten den har jag siktat in mig på när han tröttnat, eller snarare rötterna det är två som jag ställ brevid varann
Vad tycker hon om? Specialinred ett akvarium till henne. Även om hon bara är pyttelite intresserad så är det charmit att du anstränger dej - och vips har du en burk till!
Min gubbe tycker det är bra att jag håller på. Han erbjöd sej att svetsa en ställning så att jag får plats med 15 burkar till. Då får han svetsa lite och han är nöjd:D. Man ska ju göra gubben nöjd - eller hur!
Nu eller snarare i lördags fick han sitt akvarium han blev helt stumm av lycka och sken som bara ett glatt barn kan göra, vi var på en utflykt igår och han fick välja lite fiskar och självklart betala med sina egna pengar (tänk om jag oxå kunde köpa saker för 300 spänn för en tjuga) nu finns det
10 neontetror
5 korall molly
1 guppy par (som heter Mamma och Pappa)
1 Eldstjärt
2 Kuhli
1 Ancistrus
Han sa i morse att han ville ha en gul fisk också då höll jag på att försäga mig, jag vara nära på att säga: -Nu får du vänta tills några fiskar har dött. det hade kanske i varit så populärt.