Första dödsfallet sen i januari..

…och så klart den allra vitaste och finaste honan som burit rom i 14 dagar. :frowning: Skrapade ur äggen och de ligger i en håv där det är bra rörelse på vattnet. Inga större förhoppningar man det går ju alltid prova. Alla andra pigga och friska som det verkar, vuxna som räklingar så varför denna skulle dö har jag ingen bra förklaring på.

Antar att shit happens som det brukar heta…

Trist och typiskt att den flådigaste räkan är den som dör. :cry:

Synd :frowning:

En liten uppdatering för den intresserade.

Har pillat bort 3 romkorn ur håven som blev dimmiga, de satt ihop och fast på rester ifrån räkmamman så kanske därför de verkade bli dåliga.
Men de övriga, ett 20-tal ser blanka och fina ut fortfarande och vid belysning underifrån syns klart ögon nu. Kanske kanske det finns hopp om de kläcks inom dryga veckan.

Wow, riktigt häftigt. Det verkar som att det funkar ju. :wink:

Håller tummarna! det vore en fin Julklapp. Lycka till och God Jul.:thumbs::slight_smile:

Hoppas att det blir fina räkor av äggen…
Sen är räkor ju inte så långlivade, så kanske de äldsta börjar dö av ålderdom nu.

Synd att hon dog men roligt att det verkar funka att rädda äggen från henne:thumbs::thumbs:

Igår verkade en del korn åtminstone provat att kläckas men nånting gick fel för de lyckades inte komma ut helt ur skalet. Pillade bort dem men idag hittade jag 6st räklingar som verkar pigga. De fick åka ut i akvariet till de andra. Ligger några korn kvar få se om det bli nått av dem. Så mamman blev mamma ca 2 veckor efter sin död. Kul att veta att de är värt ett försök att rädda rommen om en romstinn hona avlider.

skönt

Kul att det blev några y6ngel i alla fall efter henne:thumbs:

Jag tycker sånt är riktigt fascinerande och coolt

Vad kul att du lyckades