Jag är jätteglad att ni tittar in och inte bara det, skulle gärna uppskatta om ni också lämna lite meddelande om vad ni tycker är fin/bra att ge som present:) .
När det kommer till räkor finns det mycket som skulle vara bra till hands. Men det är inte mycket jag känner till i o m jag är en newbi när det kommer till räkor, tyvärr. Därför hoppades jag på eran hjälp, inga förslag är för små eller dumma. Även de självklara saker som behövs är också ett hjälp, för att själv vet jag inte vad som är självklart.
För själv äger jag inte några men har ändå ett stort intresse av dem. Så småningom i framtiden, när jag tillräcklig informerad och vet mer så blir det säkert ett kar med räkor.
Men iallafall, jag håller tummarna på att jag får några svar, det kanske inte mest intessantaste rubrikerna som finns men hoppas att det ändå blir intressant för er och kan föra en diskussion om för och nackdelar om förslag på presenter. Och vad ger man egentligen till en räk älskare om man kalla det så? Nya räkor? Behöver verkligen er hjälp!
Något som jag tycker är kul är något prov på ett nytt räkfoder t ex.
Någon ny liten mossa är också kul att testa i ett räkkar.
Nya räkor skulle jag inte vilja att någon kom med om jag inte fått vara med själv och bestämma. Dels kan man ju ha en plan som “odlare” och inte ha plats för nya räkor om det är “fel” sort (jag blandar inte olika sorter). Sen kan det vara så att även om det är en räksort jag gärna vill ha så måste jag planera för det långt innan så det finns plats. Man slänger inte ner räkor i nystartade kar utan det tar sin tid innan ett kar är klart.
Annars jag skulle bli extremt glad över är små roligt formade rötter och någon bit av finporig filtermatta som man själv klipper förfilter mm av. Sånt går alltid åt hos mig
Sen är det förstås så att folk är olika som tur är Någon annan kanske hatar smårötter och skulle bli kanonglad över en påse spännande räkor Om du planerar att köpa en räkpresent till någon du känner persoligen så får du nog fiska lite själv om vad som kan passa.