Fluval U4

Jag har äntligen fått tummen ur och bytt ut min gammla pump, nu är min nya Fluval U4 igång i mitt stora räkkar. Jag synade den noga innan och jag tror faktiskt den är räksäker, allt sitter i kasetter och filtermassan sitter tätt mot väggarna i behållaren.
Jag har ju räklingar i karet så vi får se vad som händer det får bli ett test helt enkelt nu och om det är som jag tror så har vi ett biologiskt innerfilter som är räksäkert, detta filter finns i mindre storlekar och också för små kar :smiley: :smiley: :smiley: !!!

Hoppas du har kvar din gamla filtrering och kör dem paralellt annars kan du få problem.

Jag har tänkt på saken :smiley: :smiley: !!!

:slight_smile:

Gjorde nitrittest nu i kväll och den visade mindre än 0,01 så vattnet är jättebra i karet efter pumpbytet, det är till och med något bättre än innan och vattnet är kristalklart :smiley: :smiley: !!!

Har läst mkt fina recensioner utav u4, synd bara att den är så dyyr!

Tycker du den är dyr :shock: !, det tycker inte jag, jag betalade 620 kr st, köpte 2 st, kolla på Tradera den jag köpte dem av har dessa pumpar ute nästan hela tiden och också för Köp nu pris, det var just så jag köpte mina 2 och dom är kanonbra.
Var in och tittade men för tillfället har han ingen U4 där men han lägger nog upp några igen innom mycket snar framtid :smiley: ! jag hade en länk till hans webbutik men har tappat bort den, har mailat om att få den igen :smiley: !!

Hittade den igen :smiley: :smiley: :smiley: !!!

http://www.zoopunkten.se/catalog/index. … 395b2773cc

hehe tänkte fel G4 tänkte jag på… :slight_smile:

G4 viken pump är det?