Feeding Frenzy! 2, Ny video!

Hej!

Gjorde en ny video idag med mina viltfärgade unga Neocaridina heteropoda när dom trängdes med Posthorns-snäckor och några Humle-räkor och en “Svart Sakura” runt en algae wafer för att käka.
Räkorna köpta av JWZ här på Forumet, som enligt honom är resultatet efter en blandning av “Svarta Sakura”-honor med en “Red Cherry”-hane!?
Den bruna räkan i filmen är en av dom “Svarta Sakura”-honorna som kom med vid försäljningen.

Thaifighter

Här är filmen:

//youtu.be/vVWeAQyZWbA

grymmt häftiga var den svarta… vet du vart man kan få tag på flera??? vill ha :smiley:

Jösses! de kan inte ha fått mat på ett tag… :wink:

Har du tänkt att försöka få fram mer svarta? Att para ynglen med honan borde ju ge några svarta kan man tycka…

Mycket möjligt att det kan dyka upp svarta i framtiden för dom borde bära på anlagen.
Fast den jag har i filmen är egentligen mer åt det bruna hållet en s.k. “Choco-Sakura”, för dom svarta skall vara kolsvarta.

Thaifighter

Finns att köpa bla här:
http://www.rendo-shrimp.de/epages/62701010.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62701010/Products/%22RS%20094%22

Ok, jag är inte intresserad av att köpa nu utan jag är mer intresserad av att höra om projektet att odla fram mer om du bestämmer dig för det. :slight_smile:

En varning om man köper svarta sakura från rendo. En del ser ut som honan på filmen och svarta hanar är tydligen inte lätta att komma åt :wink: Som resultat kanske man får för sig att korsa röd sakura med black sakura och får massa vildfärgade i olika färgtoner istället :scratch:

Räkorna ser ut att må bra hos dig! Välmående mossrutor också. Är det mossa som är köpt på stålnät?

Ja dom sitter på små rostfria nät.
Faktum var att för ett par veckor sen var mossorna helt täckta med alger, och såg ut att gå mot en långsam men säker kvävningsdöd, men tack vare räkorna från dej så är det numera algfritt och mossorna har börjat ta sej igen! :slight_smile:

Thaifighter

PS Mossorna är köpta hos Aqua Style 1 på ebay, som jag verkligen kan rekommendera!:thumbs:
http://www.redbee.se/showthread.php/6924-Aqua-Style-1-p%C3%A5-ebay.?p=79149&viewfull=1#post79149