Jo jag undrar hur ser måtten ut på era räkakvarium? eller vad skulle vara de perfekta måtten och varför?
Jag skall beställa 2stycken akvarium med Optiwhite glas och hade tänkt mig måtten 604030 (längddjuphöjd).
Velar mellan 30 eller 35 på höjden, mitt nuvarande är 35 nämligen men tycker att det vore lite bättre med ett lite lägra så det blir lättare att pilla med mossa osv… Samt att när man tittar på hur biotopen som Caridina sp kommer ifrån så är det ju faktiskt jävligt grunt, så det är någonting som man kanske skall eftersträva eller så…
Storleken har ingen betydelse säjs det :oops: :lol: ! Nä skämt å sido så har jag stor skilnad på mina räkkar, det minsta är på 16 L och de 2 andra är på 250 L, har 3 kar, hmm egentligen har jag ett till men där bor det blommor :lol: :lol: :lol: !!!
Ska ju köpa 2 mindre till och har tänkt mej 30 L burkar eller möjligen 20 L men har inte bestämt mej än !
Ja, du får ett mycket härligt djup i karet om det är 1/4 djupare än det är högt så kör på det tycker jag allt Satsa på riktigt bra filtrering också, det är A och O i ett välbalancerat räkkar med BRA vattenkvalitet!
Ja de flästa räkor är ju mest i de nedre regionerna, men Amanoräkorna är ända uppe i ytan och simmar friskt omkring i hela karet, men som ni säger är det snyggare med djupare kar till de flästa räkor !!!
Har Tänkt lägga upp en projekttråd lite senare, Det kommer bli 2st kar som står brevid varandra och kommer dela på ett ytterfilter. kanske att det blir borrat i botten också…
Har beställt 4påsar shrimp soil och två st t5 24*2w glo ramper…
Fråga är kommer filtret räcka?
Eheim 2222 Professional
För akvarier upp till: 150l
Pump effekt: 500l/h
Filter cirkulation: 350l/h
Filter volym: 2.3l