Fåtal Blueberry tigers

Nu har jag ett väldigt litet antal av de ovanliga Caridina “Blueberry” Tigers till salu.

Pris: 200 kr st.

Räkorna är ca 1,2-1,5 cm stora och har gått i vanligt kranvatten med akadama soil. Ph runt 7,0

Frakt 80 kr

Bilderna är från föräldrar men ynglen är av lika bra kvalitet.

Först till kvarn

Frånsett ögonfärgen ser dom ut som några av mina mörkaste blå carbon rili. :stuck_out_tongue:
Det börjar bli förvirrande nu för tiden när såväl färg och teckning som färgbenämningar börjar bli liknande för såväl Neo som icke Neo. :scratch:

Blueberry (Neo) köpte jag för flera år sen. Fast på den tiden var Blueberry antagligen färgade räkor för dom var inte blå så länge och några blå avkommor fick dom inte alls:lol:

Hade jag haft vatten som nåt annat än Neocaridina klarar att leva i skulle jag köpt några av dina vackra Blueberry Tigers!

På bild kan de kanske vara lika men i verkligheten ser man stor skillnad på Caridina och Neocaridina.

Liknande likheter finns ju tex mellan, King kong- Svart Sakura- Svart tiger :). Men har man alla 3 sorterna så är det stor skillnad.

UNDRAR OM DU HAR NÅGRA BLUE BERRY TIGER TILL SALU . MVH FIA 67

Det finns ett fåtal i lagom Storlek, skulle gissa på 6-7 st

Hej
Tusen Tack för dom super fina tigrarna har aldrig sett så fina Tigers.:thumbs::thumbs:
Och jätte tack för att du litade på mig och skickade dom så snabbt trots att det strulade med pengarna:)
Visade bild på dom för Stefan på Godhems zoo han blev imponerad av dom:D
Blir säkert mer affärer, du har ju alltid nått man vill ha!!
Du är en Super säljare:cool:

Mvh Fia

Thanks!

Ja de är verkligen grymma i färgerna. Har du möjlighet så macrofota dem. Du kommer häpna vad detaljer du ser på dem.

Lycka till med dem och vi ses i Malmö på mässan.

har du några kvar? :slight_smile:

Nu finns det några yngel igen.

Bump, nytt billigare pris, nu endast 200 kr st

Tusen tack för de superduperfina räkorna! Ögonen lyser knallgula på dem och jag sitter och njutar av dem i timmar. De är pigga och verkar må bra.

Jag hade förmånen att få komma till Jannes lokal och se odlingarna live. Janne är sjukt grym! Så många akvarier med helt otroligt fina exemplar. Jag är tacksam för all info jag fick. Men nu är jag sugen på flera kuber, hehe. Maken slänger snart ut mig med mina Malawikar, Guppykar, koi-damm och nu även räkkar :slight_smile:

Hehe, det börjar med en sort och slutar med många kuber. Kul att de verkar trivas och hoppas du får yngel på dem så småningom.

Har du några att sälja nu?

Tyvärr har de inte gått bra i sommar. Först nu har jag någon hona med rom, men det dröjer ännu minst 2 månader innan de är klara för leverans

Oj, så tråkigt, hoppas det går bra med de rombärande honorna nu då, håller tummarna. Vill gärna köpa av dig och vänta kan jag göra.