Ken heter jag! Jag är 31 år, men är grymt barnsligt fascinerad av allt som rör sig i akvariet.
Har haft akvarium som hobby i flera år. Men är nybörjare när det gäller räkor.:oops:
Blev riktigt fascinerad av räkor efter att jag hade köpt ett litet Akvarium till min flickvän. Viste inte riktigt vad jag skulle ha för fiskar i Akvariet när tjejen övertalade mig att ha räkor i karet.
Nu är jag så imponerad av dessa små livliga rackare så jag har själv inhandlat ett Fluwal Edge akvarium som jag skall ha räkor i.
Ni får gärna kommentera mina bilder, alltid bra ha åsikter om vad som måste ändras och tilläggast för räkorna skall må bra och trivas.:evilgrin: Edge kommer snart
PS bild på Fluwa
Gillar verkligen den rosa kvartsen. Ger ett lite tjejigare intryck:)
Karet var verkligen snyggt med sina “ben”.
Lite fundersam över fiskarna i karet. Är det vanliga guppy(bild 3) så äter de sina egna yngel…och naturligtvis räkyngel.
Är det Endler så äter de inte (reservation) sina yngel.
Att hålla fisk med räkor eller inte är en smak ( …och coola nerver) sak. För många går det utmärkt !
ps Bild 2 är väll inte en kampfiskhona?:? Dessa har jag som Änglamakerskor i större kar för att hålla fiskbeståndet nere bland barnens levandefödare.ds
Tack skall du ha Bladet!
Tjejen som valde ut den rosa stenen och ville absolut ha fisk i karet så det blev 2 små guppy hannar ”ej Endler”. Hade jag fått välja så hade nog jag inte haft några fiskar, men hennes akvarium [FONT=Wingdings]J[/FONT] som jag köpte till henne för min egen skull ;).
Har en fråga, hur kollar man tex på andras bilder? Kan man inte bara klicka på tex dig och se på dina bilder? Eller finns bara bilder i Galleri.
PS Kommer snart bilder på mitt Fluwal Edge Akvarium