Erfarenheter av Fluval 3?

Hej, någon som har erfarenheter av filterpumpen Fluval 3? Har nämligen en liggandes och fick den begangnad av en granne men fick inte med någon instruktionsbok om den så undrar en ***** massa saker om den… Men vi kan ju alltid börja med att ni får skriva det ni vet om den;):slight_smile: hehe!

Här kommer en bild på Fuval 3 med en luftspridare påsatt (den genomskunliga):

Tacksam för svar!:slight_smile:

Pumpar vatten genom en skumfilter patron i lägre prisklassen varken mer eller mindre.

http://www.hagen.com/uk/aquatic/manuals/fluvic01.cfm

åhh, tack för länken:D!!!

Fick svar på alla mina frågor:) Tack så hemskt mycket:)

om jag vill sätta detta filtret i mitt akvarium och fixa bakteriekulturen i fuval 3 kan ska jag ha båda filtren i akvariet då eller kan bara fulav 3 vara i? menar, om jag bara har fuval 3 och inte mitt “gammla” i med en massa bakteriekultur kanske fiskarna, snäckorna och räkorna mår dåligt? eller?
Hade tänkt ha fuval 3 i mitt akvarium då fiskarna behöver mera syre i vattnet och sen vill jag slippa göra rent filtret så ofta då det andra sätts igen rätt fort…

Hur ska jag göra?

kör båda filtrena i karet ett tag så du får igång de bra bakterierna i det nya filtret sen kan du ta bort ditt gamla

okej tack:) spelar det någon roll om det “nya” filtret har använts i väldigt mjukt vatten med pH under 6?

Är det inte rengjort så ska du nog göra det annars kan du ju få “skit” från det gamla filtret ut i ditt kar

Nej det gör det inte…

okej bra:) tack för svaren:)