Tyvärr ska jag avveckla min fina akvarieställning nu under sommaren och minska ner hela akvariehobbyn till två kar. Ett på 180 som jag redan har hemma och sen ett på minst 250 liter.
I ställningen finns körsbärsräkor/gröna räkor, gula neocaridina, rainbows samt gröna(ofärgade) körsbär/tigrar.
De röda körsbären och gröna räkorna ska få bo i ett av karen tillsammans med endlers. Men vad ska jag ha för räkor i det andra karet där det kommer gå svärdbärare/endlers?
Rainbowsen ska säljas/flytta, tigrarna behålls och ska bo i det nya karet.
Men sen då, ska jag behålla mina ursöta gröna och naturfärgade körsbär eller ska de gula behållas?
Så sant så sant!
Egentligen skulle jag kunna ge mamma alla gula räkor, förmodligen försvinner en hel del ner i fiskmunnar men någon borde kunna klara sig ifall jag ångrar mig
Förmodligen kommer jag ångra mig hundra miljoner gånger, älskar min fina ställning :?
Men jag har kommit till insikt att med tre hästar och snart ett föl, katter, kaniner, hus, bebis och högskola så måste jag minska ner på något. Just ja, har ju faktiskt en sambo också , och han vill jag inte rationalisera bort!
Igår kom jag på att jag inte längre har tid att bara sätta mig ner och titta in i karen, då är det nog bättre att minska ner på antalet så att jag istället för att städa/dona/fixa med karen istället kan få sitta och bara njuta av dem, det är ju egentligen därför jag har akvarium
Jag tycker du ska behålla de gröna så klart;):D!!
Som Sanna säger så är det lätt att få tag i gula, men inte lika lätt att få tag i de gröna och jag tror du kommer att ångra dej om du gör dej av med dina älskade gröningar:D:D!!