Jag köpte några körsbär till en av mina arbetskollegor idag på djur affär. Till jag kommer till jobbet imorgon och sätter de i sitt akvarium så har jag dem i en vas. (Detta har jag gjort tidigare utan problem). Så fort jag la över räkorna i vasen så har en av dessa legat till synes död på botten. Fast ibland så sparkar den benen och tar en liten tur runt omgivningen. Den ser då allmänt förvirrad ut och simmar i cirklar. Efter en liten stund så lägger den sig igen på bottnen och ser död ut.
Ja, frågan är egentligen: är denna räka sjuk/döende eller temporärt stressad eller något annat?
Tackar för all hjälp
Ja. Det är nog stressrelaterade. Idag när jag flyttade över räkorna till en påse för transport till jobbet där akvarium finns så verkade den mycket bättre. den var lite stressad men såg mer levande ut
Tråkigt att höra. Men det är därför de ynglar av sig som pip om de trivs. Minst 5 av mina ursprungliga 12 har dött, men nu har jag 40+ 1 cm stora räkningar också
Uch det är tråkigt när sånt händer när jag hade började med räkor i mitt 15 liters så dog 4st en efter en men när jag bytte till mitt 30liters så har de inte dött en enda och som du vet så har de förökat sig som bara den så man märker hur känsliga räkorna kan vara för dåliga vattenvärden, stress och sånt, även tåliga körsbärsräkor
Den var ändå inte min räka
Nej. I all allvar, tråkigt. Men det är en del av ups and downs av akvarielivet.
Förresten jojjo, fick du mailet med räkbilden?