Ja det gör det i mitt 110L hörnkar som jag har mina tigrar i, men det är inte dom som är skyldiga utan det är mina Galaxyrasboror som har fått massor av yngel och det är en hel del lite större yngel som jag inte sett förens nu:D!! Vad dom äter vet jag inte men jag ger mina Galaxy finsmulad fiskflingor med skalade artemiaägg i och det verkar fungera utmärkt. Dessa små vackra fiskar verkar vara väldigt lättodlade, i alla fall här hos mej vilket är jättekul:D:D!!!
Bilderna är inte allt för bra, men jag har lyckats fota 1 av alla yngel, dom är ju så små så dom är svåra att se i kameran så skärpan blir där efter:lol::lol:!!!
Grattis ![]()
Wiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeee vilken sötnos, grattis grattis:thumbs:
fiiin ![]()
GRATTIS
Kul!![]()
Visst är det kul när man upptäcker något som man inte sett och dom är ju inte stora heller:D:D!!! Jag har ingen aning om hur Galaxyn leker heller för jag har inte sett någon lek, men så håller de till mycket mellan stenar och rötter, men söta är dom när dessa yttepyttesmå bebbar far omkring i ett stim, de är mera framme än de vuxna faktiskt:D:D!!!
Superstort GRATTTTTIIIS!!! :thumbs:
Har du något mer än Tigrar och galaxer i det karet? Snäckor till exempel?
Anledningen till att jag undrar är att jag har ett tiotal simmande tillsammans med körsbärsräkor, äpplesnäckor och elefantsnäckor. Jag har ännu inte sett några yngel och funderar på om det kan vara så att snäckorna äter upp äggen om det blir några…
Japp, jag har både äpplen och elefanter i karet…vad knasigt det låter med äpplen och elefanter, äpplen går väl de skulle bara ligga och guppa på ytan, men att trycka ner en hel bjässe till elefant i ett 110L kar, det låter sej nog inte göras i första taget, man skulle kunna teckna en riktig rolig bild på någon som tagit fel på det där med en elefantsnäcka och försöker pressa ner en riktig stor elefant i ett kar:lol::lol::lol::lol:!!!
Nej snäckorna tror jag inte rör rommen det är i så fall föräldrarna som kan ta något enstaka romkorn, det tog ett bra tag innan jag såg dessa yngel i karet och nu ser man ynglen nästan hela tiden medans de vuxna kommer fram då och då:D:D!!!
Ok. Då är det troligen inte det som är felet… Kanske ska ha annat grus så äggen kan gömmas mellan stenarna…
Japp, det är så jag har det med min kattsand, det blir liksom ett naturligt raster med lite grövre sand:D!!!
Putte du kanske har fått yngel men inte sett dem…de kanske klarar första tiden med gulesäcken och då sitter de väl oftast stilla?
Så när de blir frisimmande kanske de inte har mat??
Borde ju funka att inreda med stenar, mossa och växter…
Jag tror visst att snäckorna kan äta av kornen om de ligger i sanden…
Jag brukar ge karen med små fiskar en liten portion tetra mini baby (yngelmat) nästan varje dag. Dels för att galaxyn är väldigt liten, deras eventuella yngel ännu mindre och så kan räkynglen få något litet att tugga på.
Jag har ganska mycket växter både på botten och flytande plus en rot. Däremot har jag svart sand som ligger runt 2 mm i storlek. Kanske skulle varit grövre…
Jag misstänker oxå att snäckorna kan ta en del ägg…
Tetra min baby är det enda fiskfodret som jag använder! passar utmärkt till både vuxna och yngel (guppy) dock så brukar jag ge dom lite räkfoder (det är ju så drygt att det riskerar att bli gammalt och alla algätare älskar mosura). Guppyna har faktiskt fått lie bättre färg av sadako!
Tetramin baby är väl mest baserat på grönfoder och dessa fiskar äter inte alger som guppy.
Så där ja, nu hart jag tagit ett par foton av mitt 110L kar med Galaxy och tigrar och som vanligt syns ju inte firrarna till när man ska fota, men så här ser mitt kar ut, det är inte jättemycket växter i karet och sanden är ganska bar, jag har inga raster utan låter allt fungera naturligt och bebbar blir det ju ändå av mina Galaxy:D!!!
Gillar.:thumbs:
Har aldrig övervägt kolstenar tidigare, men så här var det supersnyggt. Vad är det för små tussar som sticker upp mellan stenarna, någon mossa och något gräsliknande?
Tack:D!! Jasså den där tussen på mitten, det är en gammal nålgräsplanta som inte vill och så har det börjat växa Pellia i den så den får vara kvar så länge, till höger kommer det Christmasmoss tror jag krypande, på väg upp på stenarna så jag låter den vara för att se hur det blir när den vuxit till sej:D!!
Som vanligt Peckis när du visar bild på nåt av dina kar så e de JÄTTEFINT verkligen ursnyggt, hur sjutton får du til de sådär:confused:. Använder oxå kolstenar i 2 av mína kar, ska köpa några fler senare för ja gillar verkligen dom.
Tack Askis:D!! Ja dom är verkligen dekorativa, jag har dem i 2 av mina kar och funderar på att ha dem i flera kar när jag får i hop min Ivanbokhylla som ska rymma 4 kar på vardera 50L:D!!!