Det frodas i räkkaret!

Är så glad! hade 6 st honor med rom och nu vimlar det av småräkor i olika stadier:lol:. Idag såg jag ytterligare 2 honor med rom:lol::lol: + att mina rosa/lila äppelsnäckor tydligen har en period nu och lägger ägg för fullt. Har små rosa/lila knytten överallt:thumbs:

:thumbs:Grattis, vilken sorts räkor är det? Du har säkert berättat det tidigare men jag kommer inte ihåg:(.:wink:

åh så roligt!
Jag får snart mina första små räkor, hoppas att jag har samma tur :slight_smile:

Min ena Körsbär special har släppt äggen och jag letar febrilt efter räklingar men har inte sett en enda, men så är dom ju så små, mina Körsbär special bor i kökskaret och det borde inte finnas något som äter upp dem om inte ancistrusarna skulle göra det hmmmmmm:scratch:

Ops! glömde berätta, det är körsbär. de har inte varit så produktiva innan.

visst är det kul! vad har du för räkor? hoppas på tur med dig.

när man väl sett en så ser man plötsligt massor av räklingar. det är såå kul!:lol:

Ok, så det är bara att sätta sej och studera karet då, ungefär som när man letar trattkantareller, först ser man inga och sen helt plötsligt ser man massor av dem på marken:lol::lol:!!
Jag var rädd för att de 2 ancistrusarna glufsade i sej dem för de gillar artemia och mygglarver:roll:

jag tror att räklingar hinner simma iväg innan den äter upp dom

Jag har ett kar med 2 stora och ca 40 små guldancistrus. De går ihop med mina körsbär, och det finns då alltid massor av småräkor.
Det verkar inte vara några problem att ha ancistrus och räkor tillsammans :slight_smile: