Dagens mat

Jag värderade att köpa kebab. Men pga att jag inte orkar gå ut och sätta på bilen, ringa och beställa och sedan åka ned och köpa ska jag idag göra pytt i panna med extra köttbullar.

Haha, har vi mat hemma ens hmm

Pappa fyller år så det blir skaldjurs-plockmat med ett gott glas vitt ikväll.

Tänkte jag skulle slänga ihop pasta carbonara till kvällsmat :slight_smile: en av sonens favoriter :wink:

Min svärmor åkte precis hem, vi åt en thailändsk svampsoppa till förrätt och till varmrätt blev det en fläskfile och risnudel “gryta” :slight_smile:

Här vart det hemkörd tjock-pizza :smiley:

//Johan

Det blev en malmö-special pizza från pizzaboden förmig :stuck_out_tongue: mumms

Och här blev det lite julmat minsann, skinka,prinskorvar,köttbullar och lite annat gott :smiley:

4 små rätter blev det för oss, orkade inte göra någon mat alls idag :slight_smile:

Japp, jag tänkte STORT idag…

Tog tag i en stor Oxfilebit som jag skar i bitar, sedan marinerade i 4 tim och till sist la på spett och tillagade . Skivade potatis som jag kryddade med olika medelhavskryddor och stekte den sedan i ister. Tillagade egen Tzaziki, fixade till en äkta Grekisk sallad med Kalamata oliver, Feta, rödlök, tomater och gurka också. Frugan bakade 3 limpor äkta Serbisk bröd, extra gräddad. Till dricka blev det iskall Retzina.

:lol: vaknade och insåg att jag fortfarande befann mig i sängen, gick upp och frågade frun vad klockan var - klockan var 1600! (ja, jag har en ursäkt faktiskt :wink: jobbar nätter)

Så det blev ut och åka lite rally till PIZZERIan, blev tillslut vedungs extra gräddad Calzone utan skinka med salami o Feta… frun tog en Margherita med Feta.

:lol: du måste vart hungrig som drömmer att ni lagar mat!? :hehe:

Japp :mrgreen:

Här blir det Chili con carne idag… och den blir liiite extra spiced:thumbs:
Magen kommer att må gott sen…:wink:

Hos mej bidde det bara en skål yoghurt med mysli och specialflingor, orkade inte laga något i dag, men i morgon blir det nog en bit stekt lax, råris och grönsallad:D!!

Fläsk och stuvade makaroner här haha :smiley:

Idag blev det lätt efterssom vi ska till fjällen imorrn :slight_smile: Gröt, och sen så fanns det en pannkaka kvar och lite pastasås.
På dagen i skolan blev det pannkaka. :expressionless:

Det luktar som hembakat bröd och nylagad soppa i köket - tack snälla maken som fixar mat medan jag läser på redbee.

tog med mig en engångsgrill och knallade ut på bilparkeringen. (vi får inte grilla på balkongen=P)
jag bjöd tjejen på grillad fläskfile med hemmagjord potatis sallad när hon kom från jobbet. det var uppskattat.

nu kanske jag får något i kväll=) hahaha

Wookade nudlar, med kyckling och en massa ostronsås, och soja :beg:

Mc donalds i Mora :lol: och nu så blev det lite Korvstroganoff och Basmati ris :thumbs: