Crystal Brown med Blå anlag!

Hittade den här räkan i dag :slight_smile:
Tyckte den såg lite blå ut framtill och när den blev fotograferad syntes det tydligt.
Den har dessutom brun/vinröd färg i det som skall va svart.
Skall bli intressant och se vad den kan ge för yngel. Någon annan som haft något liknande?

:woah: Jag måste bara få säga att jag verkligen älskar dina bilder :roll:

ser ut som om denna bär på rom i nuläget…ska bli intressant o se ynglen sen då.

Tack, jag börjar få kläm på inställningarna och hur man inte skall göra :slight_smile:

Ja den bär på rom i karet med RR/KK hanarna

Snygg räka och bild, vad använder du för objektiv och instälningar, eller är det en hemlighet :smiley: ??

Riktigt finn exemplar :thumbs:
Grattis.

Här är alla inställningar som kameran sparat på den här bilden, inget hemligt alls :slight_smile:

Image taken on: Igår, 20:45
Focus length: 100 mm Canon Macro
Shutter speed: 1/40 Sec
F-number: F/5.6
ISO speed rating: 200
Whitebalance: Manual
Flash: Flash fired, compulsory flash mode
Camera-model: Canon EOS 500D
Exposure program: Manual
Exposure bias: 0 EV
Metering mode: Spot

Otroligt stilig räka Janne!

den gluggen på en efs kamera ger väl ett macro på 140mm då eller hur blir det?
dvs en 10mm på censorn förstoras till 14mm? inte fattat det där riktigt än…

Jag har också någon Crystal Black som är lite brunaktig och jag vill inbilla mig att det är lite blått vid nosen. Dock inte lika fin klass som ditt praktexemplar.

Öhhh, ingen aning. Highwaystar!
Du kan det här bättre :oops:

Att den är brunaktig är säkert ett tecken på att den har någon förälder längre bak i ledet som är CR. Jag har inte haft några så kallade “brownies” tidigare och inga med det blå på sig.
Har du något foto du kan ta på din?

Jag har försökt men jag har delvis kass kamera och ganska stort kar men ska se försöka övertala en polare med bra grejer att komma. Vad jag minns så är den lite blå där det brunsvarta spricker ut i vitt.

kommenterade bilden istället. Men som jag skrev där, är detta ett försök att odla fram crystal browns :wink:

Riktigt snygg räka, och riktigt snygg bild )

Det är så man blir riktigt avundsjuk, härlig räka (och bild)!

Ja, det e nästan rätt iallafall… =)
Canon har en brännvidds-förlängning på 1,6 vilket i det här fallet innebär att jannes 100mm macro motsvarar ett 160mm-objektiv.
Eftersom sensorn på kameran (inte fullformatare) är liiite mindre än den gamla hederliga film-rutan som fanns på analog 135-film så blir det alltid en förlängning av just 1,6 x brännvidden på det aktuella objektivet =)

Hoppas det klarnar något :slight_smile:

//Johan

Öhhh, ingen aning. Highwaystar!
Du kan det här bättre :oops:[/quote:26zuuqo6]

har ett 10 tal brownies om man nu kan kalla dom för det!!
men det är bara fram delen som är brun som din Janne,men mina är lite ljusare bruna över det annars svarta partiet!

uuuuups missuppfattade nog det hela…har inga med blue bolt gener…men en del crystal brown…sorry