Crystal Black "King Kong"

Upptäckte dessa räkorna i ett av räkkaren för 3 veckor sedan 8)
Inget mixtrat med filmen, dom är faktist ännu svartare på riktigt.
Ursäkta den lite dåliga kvaliten på filmen, räkorna är bara 5-6 mm än.
Det kommer mer framöver när dom växt till sej.
[youtube:3qckg7hs]http://www.youtube.com/watch?v=2s3qNs6gIsM[/youtube:3qckg7hs]

Ooohhh! Stort grattis!
Dom där är inte gratis om du skulle sälja dom va? :slight_smile:

Det var fräcka räkor,

Grattis!

Sjukt snygga och coola, Grattis!

De va ena fräcka rackare…snyggt jobbat,korsning mellan cb & cr sss ?

Bockar och tackar :slight_smile:
Nej det är inte korsning mellan CR SSS och CB, släppte ner dom i det karet för den snygga grusen/ stenens skull när jag filmade dom.

Riktigt läckra :stuck_out_tongue:

gud så snygga hoppas de du får fler ler :stuck_out_tongue:

Är detta avkommor från svarta CB-räkor eller “vanliga” CB? Var kommer de lyckliga föräldrarna från?
JÄTTEFINA!!! Jag tycker mycket bättre om helsvarta än helvita. GRATTIS! //Eva

Tack…
Jag svarar nej på dom 2 första frågorna, det är inga helsvarta föräldrar men inte heller “vanliga CB”
Jag försöker hela tiden separera dom “bästa räkorna” med dom svartaste anlagen, för att gå ihop. Föräldrarna är
yngel jag dragit upp sen tidigare.

Oj! Vad läckert! Grattis!

Tack…
Jag svarar nej på dom 2 första frågorna, det är inga helsvarta föräldrar men inte heller “vanliga CB”
Jag försöker hela tiden separera dom “bästa räkorna” med dom svartaste anlagen, för att gå ihop. Föräldrarna är
yngel jag dragit upp sen tidigare.[/quote]

Jag kan bara säga. IMPONERANDE. Bra gjort! //Eva

Bra video med lekre reker. Også bra musikk fra Cypress hill… :smiley:

Grymt fina! Grattis!

Här är en nytagen bild på en av “king kong” räkorna 8)

WOOOW :slight_smile: vilken bild!!
och räkan är ju inte så dum heller :slight_smile:
Den har ju till och med svarta ben, vilket man inte ens ser på riktigt!
Tack för fotona matte. Hoppas du blir nöjd med dina räkor!

Den var verkligen fin.

Otroligt snygg räka.

Här kommer lite uppdatering om mina Crystal Black Kingkong,jag har varit inne på andra forum utomlands
och läst på en hel del om den här ovanliga varianten av Crystal black som kan uppstå vid ungefär .001%
av födslar bland CB, tydligen ska dom vara väldigt känsliga vilket jag redan märkt :frowning: av 7 st födda har 2 st dött, innan dom ens blev 1,5 cm. jag har nu 5 kvar som är mellan 1-2cm och dom verkar pigga och alerta precis som mina andra räkor.
Det bästa sättet att få dessa nya räkor att bli mer tåliga är att låta dom föröka sej med vanliga CB, det ger iof betydligt färre kkyngel än om man separerar bara kk i hop med varandra, men det är det definitivt värt.Mitt mål är att kk ska vara lika lättskötta och tåliga som alla andra Crystalräkor.
Jag har även läst att dödligheten bland äggbärande kingkonghonor tyvärr är mycket hög, så det är bara att hålla tummarna nu när mina närmar sej könsmognad,jag får vara extra noga med att inte få nitrit/nitrat i vattnet och att ge dom bra och varierad mat.

I går 31 August 2009 dog den sista Kingkong räkan :frowning:
Dom dog en efter runt 2-2.5 cm stora utan någon egentlig förklaring, det enda är möjligen mitt ph som legat
runt 7.5-7.7 .Mina andra räkor i samma kar mår bra.
Tur jag hann fota och filma dom en del.
Jag håller alla tummar för er andra som fått fram redrubby och kingkong i Sverige och hoppas ni lyckas bättre.
Nu vet jag det går att odla fram dom från vanliga Taiwan CB och Taiwan Goldens iaf.