Corydoras "Venezuela black" odling

Har ju fler filmer på Sterbai…:wink:

//youtu.be/o6-zrIrqBJw

http://www.youtube.com/watch?v=zPnLagInEmw

//youtu.be/zPnLagInEmw

hehe ja, du har faktiskt fel :wink: Rommen befruktas faktiskt redan innan den lämnar honan. Corydoras befruktar sin rom genom en såkallad t-position, där honan suger mjölken från hanens genitalpapill. Sedan kommer rommen och så simmar honan runt med romkornen på bukfenorna till hon hittar ett bra ställe att fästa dem på.

Lånar en fin bild av Sonja Cygnel som visar just deras t-position.

där ser man…:wink:
Tackar för info…:thumbs:

Okay då vet jag detta ( har set mina sterbai göra detta fast jag trodde att det var hanen som triggade att äggen “kom fram”) mycket intressant…
Det var det jag sa “Queen of corydoras”:thumbs: Du kan ju allt hihi
mvh Pia

Mycket roligt har en enda stackre av Corydoras Sterbai som går med mina Corydoras panda :stuck_out_tongue:
Snygga är dom sen har jag dom viltfångade corydoras schwarti som jag hoppas på lek av!
Men dina Venezuela black är jag grymt intresserade av en hel grupp!

När jag fick se ynglena så fick jag reda på att det är våra pansar malar på zooet jag jobbar på som fixar rom och yngel hela tiden! :smiley:
Dags trycka ner en yngelbur då!
Undrat om det var Fanthom tetrorna eller malarna :slight_smile:
Säg till när du har en grupp venezuela black på 8-10 st individer som du säljer av :wink:

Ojdå, då är du ju odlare också…:wink:

Tror de är leveransklara omkring slutet av maj el början av juni…:scratch:

Nja odlare och odlare gör ett försök iaf :stuck_out_tongue:

Okej okej skriv upp på mig en grupp om 8 st minst !! :wink:

Jag var i Visby och höll kurs för 2 veckor sedan!!! Jag har massor av yngel av dem. Synd du inte frågade tidigare. Tar med mig 3 påsar till auktionen i Malmö.

Fbannat !
Det var ju synd !
Var ju på rätt ö iaf haha :smiley:
Hemskt synd var det men får vänta tills Frank vågar skicka om han gör det :slight_smile:

Har några frågor ang. cory. ‘Venezuela Black’. PM:ar dig

Fick till en halvhyfsad bild på en av honorna…
det är några kvicka rackare…:wink:

Snyggt:thumbs:

Man bockar & tackar…:wink:

Såna är jag sugen på, fast jag vet inte om jag kan ha fler fiskar i mitt 340 liters SA kar. De funkar med olika Corydoras i samma kar annars? Har redan 10 st F1 av CW009 Green laser som blir ett år i maj tror jag det var.

Jajemän… de kan visst blandas hur som helst…
Har haft dessa + Sterbai + fläckiga i samma kar utan att de parar sig eller stör varandra.
Men nu har alla arter sitt eget kar… mest för att hålla reda på vems ägg det är…
Annars får man sortera dem när de är vuxna…

Ah bra att veta ifall jag hittar några i butik eller så. Mina Green laser köpte jag i norge. Fast det är en del fisk i karet redan då.
Ett par med nyckelhålsciklider
Två scalarer, misstänker att det är två honor.
Två L052
Ca 40 glödbandstetror
Och 10 green laser

Å de är ju jättefina. Kollade med leverantören, av akvariefisk runt här, där jag bor. Alla tycks använda sig av Imazo och de har inte cory venezuela black. Så synd.

Imazo försöker också ha sådant som säljs och är efterfrågan på…
Men alla sådana företag är lite försiktiga…
De kommer säkert att ha dem i sitt sortiment snart…

Låter som en bra blandning!:thumbs:
Har ett 375SA kar också… men jag har även lite annat i det…
Kan ju inte låta bli…:wink: