Byte av blueBolt

Då jag är helt säker att jag har en hona med rom och BB anlag där hemma så tänkte jag mest kolla om det finns något intresse i en byteshandel.

Det är jätte häftigt med BB men min favorit är fortfarande SS och SSS då med väldigt fint vitt.

Någon i skåne som skulle kunna tänka sig att byta bra kvalitets SS och SSS mot räka med BB anlag ?

Jag kan tänka mig ett byte.
Jag håller iof med dig om att SS och SSS är snyggare men jag skulle så gärna vilja knäcka nöten med blue bolt och få fram dem regelbundet.

Självklart betalar jag med flera SS eller SSS emot din SW

Sikke en byttehandel… Slet ikke dårligt… :slight_smile:

Lite mer bilder på den blå mest för att testa dom nya forum inställningarna.

Har nu fått en del aspiranter på min BB eller avkommerna från min BB.

Nu till frågan vad är en sådan här räka värd? Vad skulle man kunna tänka sig var en vettig byteshandel ?

Bara för att den har anlag till bb så finns det inget som garanterar att den får just BB så några enstaka kan jag tycka bara:)

10 st sss tycker jag!

Va vad menar du Majki…?

Det är väl så genetik fungerar…med rätt motpart kommer den ju få BB eller föra BB anlagen vidare…
Klart att den kommer ge BB…antingen genom anlagen eller direkt med någon hane som har anlag…

Och angående byte så tycker jag att du får sätta dig själv i den andras sits…om
du skulle vilja ha den…vad skulle du ge…

Tycker du 20 SSS så borde det ju vara en bra utgångspunkt…och sedan matcha detta mot bud som du får…
Jag kan själv inte uppskatta denna i pengar…finns ju andra duktiga på detta…som verkligen vet deras värde…tex Janne…

Tycker själv det är jätte svårt att värdera en BB därför jag la ut frågan här till en allmän diskussion.

Och tackar alla som vill ge sig in i diskussionen då den inte är den lättaste.

Har dock aldrig haft sådana själv… Men jag TROR ju absolut att procenten är högre att lyckas få fram en BB med en som har anlag till det… Men jag TROR ju dock inte att det skulle vara någon garanti i att du får det :slight_smile:
Men ja det är ju dock rätt svårt att säga vad du ska begära för den. Men några räkor får du nog :slight_smile: