Byta forumsmjukvara

Funderar lite på att byta mjukvaran till antingen phpBB eller vbulletin.

Det största problemet är att punBB som jag använder just nu har en helt annan lösenordkryptering så i vilket fall som helst så kommer alla medlemmar att behöva skicka efter ett nytt lösenord genom forumet (som om man har glömt bort sitt lösenord). Alla bilder som finns i forumet kommer även inte flyttas över automatiskt.

Anledningen till att jag vill byta är att punBB är en aning begränsad när det gäller funktioner. Den är flexibel men det är mycket man får koda själv och varje gång det kommer en ny uppdatering så måste man göra om allt igen.

Flytten kommer förmodligen kommer göras innan jag fixar fototävlingen. Men frågan är phpBB eller vbulletin?

Sådär…flytten gick hyffsad smidigt och samtidigt lyckades jag hitta ett hack för att få de gamla lösenorden att funka med phpBB.

Fast har redan fått besök av spambotar. Hela 2 stycken registerade användare som är botar på bara ett par timmar :(. Hade inte en enda innan med punBB.

Försvann alla bilder vi lagt upp och avatarer, eller kommer dom tillbaks?

Jag ska försöka migrera över bilderna och avataren lite senare. Fast avataren kan man ladda upp en ny om man inte orkar vänta. Kommer fixa upp fotogalleriet och länkarkivet också.

Nu var iaf fotogalleriet klar. Fast det gick då inte att flytta bilderna från det gamla forumet. Ni som orkar ladda upp era bilder igen till galleriet så skulle det vara jätte bra.

Förhoppningsvis så lockas det fler som kollar in i galleriet nu när jag har lagt upp det på indexsidan ett par “senast publicerade”.

Inga problem, undrade bara hur du trodde det skulle bli :smiley: Jag ska lägga in lite i gallerierna i veckan.

Bilderna bifogade i inlägg däremot tror jag att det går att rädda. Känns annars lite tomt i inläggen.

Länkarkivet är även färdig. Ska bara lägga över de gamla.

http://www.redbee.se/forum/links.php

Uj oj…idag blev det många ändringar, både för forumet och bloggen. Ni har väl säkert märkt det hoppas jag.