Bubblor längs väggarna på vattenytan?

Är det någon som vet varför man fått det helt plötsligt :?:

Har du kampfisk ???

Tänkte också på labyrintfisk först, men bubblorna är i ett för smalt område för det. Organiska föreningar kan ge bubblor, likaså om man doserat något i karet. Övermatning/matning med vissa foder kan också ge bubblor på ytan, blir som en fet hinna som ger bubblor.

Hilsen,

P

Yes :wink: men han bor i mitt andra större akvarium med hans kompis Ancistrusmal…
Kampfiskyngelbo är det alltså inte…

Han är ett riktigt kakmonster min lilla Kampis, hade nog ätit tills han sprack om jag släppte ned honom hos räkisarna :lol:

Jag kan se lite utav en fet hinna på ytan, kan det alltså vara orsaken :?:

Kan det vara. Hinnan kan komma av en mängd orsaker, kan vara döda bakterier, övermatning, handcreme unt so weiter. Resulterar i att bubblor inte spricker.

Hilsen,

P

Jag har också såna bubblor, så jag tänkte hänga på den här tråden. :slight_smile:

Det där lade jag märke till på mitt kar med! Först trodde jag att en snäcka hade lagt ägg eller nått men när jag tog på dem så sprack dem, hade det vart ägg så hade de suttit stenhårt ju, för jag har zebra.

Men jag fattar inte varför de inte försvinner? Haha! Det är ju bubblor, de borde spricka. Har inte handkräm på när jag pillar i akvariet och de dök upp innan jag hade växtnäring och vattenberedning denna veckan. Och övermatar inte alls. Så jag förstår inte var de kommer ifrån. :? Finns det andra anledningar till att de kan dyka upp? Det är inte farligt va? :shock: