Brun-vit CR ???

Hej
Jag har hittat ett par brun-vita räkor i ett av mina akvarium och undrar om ni vet vad det är för sorts. (Jag har inte kollat med andra forum då Redbee är det enda för mig :beg: )
Det vita är solid vitt och det mörka är brun röd och räkorna kom i graderna S-SS.

/Tony

Den brunröda färgen känns precis som vissa Ruby varianter, riktigt härligt djuprött, körsbärsfärgat nästan.
Riktigt snygg färg måste jag säga, hade inte haft något emot att ha några sådanna simmandes här hemma :slight_smile:

Jag lobbar för en cocoon till härhemma så att de brun-vita får nåt eget.
Kanske mutar med ett par stövlar :slight_smile:

Mutor är iprincip det enda som fungerar har jag märkt, men smakar det så kostar det :wink:

Man kanske skall sexstrejka :evilgrin:

Haha! Det lär få effekten att hon gör detsamma fast dubbelt så länge som du :wink:

Men försök odla vidare på dedär oavsett vad färgen kallas för, grymt snygga!

Jag har inbillat mig att mina black crystal blir lite mer brunröda när jag korsat dem med crystal red… Men jag kan ha fel…

Riktigt snygg ! Tycker att det bruna/svarta ser väldigt homogent ut,vissa av mina Cb blir ju med åldern lite brunröda.Och genomskinliga… :thumbs:

Funkar det inte med stövlar kan man alltid muta med ny handväska eller ett besök på Ullared eller liknande :wink:

Har aldrig behövt muta min gubbe då vi har samma intressen vilket innebär massor av akvarium , bilar och andra djur :roll:

Snygg räka var det med tycker oxå det ser ut som en red ruby variant

Jaa, den var verkligen snygg :smiley: :smiley: :smiley: !!!

det där är en klockren Redruby “Panda” Grattis!
Jag har en del sådana mörka med, det är kingkong anlagen som kommit fram :slight_smile:
Var rädd om dem!!

Wow! :woah:

De var riktigt läckra… Vilka bilder sen!! Så vill jag också kunna ta bilder…

Grattis till en supersnygg räka. :thumbs:

Men redruby är väl “definerat” som en “invertering” av den vanliga täckningen hos CR? Därmed bör väl alla RedRuby likt de på dina kort ha ett vinrött “huvud”?

Eller så har jag missuppfattat det hela och blir då väldigt glad för en rättelse :slight_smile:

Men redruby är väl “definerat” som en “invertering” av den vanliga täckningen hos CR? Därmed bör väl alla RedRuby likt de på dina kort ha ett vinrött “huvud”?

Eller så har jag missuppfattat det hela och blir då väldigt glad för en rättelse :)[/quote]

Den som Raeker visar är troligen en redruby med svarta anlag. Kingkong/ redruby är väldigt nära varandra rent genmässigt. Sen har jag sett på utländska forum räkor som har en mer ljus vinröd färg, det kan vara avkommor från korsning Red ruby/ vanlig Crystal red.
Allt det här är väldigt nytt och det är svårt att hitta någon som berättar exakt vad som är korsat med vad. ( Mer än vi på redbee :slight_smile: )
Mycket intressant är det iaf!

Verkligen! Tack för svaret :slight_smile:

Vilken tur du har som har en likasinnad andra hälft. Min är mer åt häst hållet. :frowning:
Räkorna har otroligt vita fält. Hoppas att de sprider till kommande CR och CB…

Tack Janne,
J*vligt snygga bilder.
Den nedre räkan är lika mörk som mina.

Då är det en panda med svart anlag, om jag förstått dig rätt :smiley:

Skall man ha dem för sig själva eller skall dem gå tillsammans med andra räkor? Och i så fall vilka räkor skulle du rekommendera för att få fram King kong?
Det här med genetik är för mig en enda mish mash!

/Tony

Tack Janne,
J*vligt snygga bilder.
Den nedre räkan är lika mörk som mina.

Då är det en panda med svart anlag, om jag förstått dig rätt :smiley:

Skall man ha dem för sig själva eller skall dem gå tillsammans med andra räkor? Och i så fall vilka räkor skulle du rekommendera för att få fram King kong?
Det här med genetik är för mig en enda mish mash!

/Tony[/quote]

Jag är inte 100 men, men skulle haft den i hop men någon CB grade S om jag var dej,troligen det som kan ge kk