Brun soil.

Skulle köpa soil igår till mitt nya nanokar och av misstag blev det brun istället för svart. Säljaren visade ett akvarium med svart sand och räckte sedan över en påse med vad som såg ut som svart soil och sa att det var den. när jag sedan kom hem och hällde på vatten upptäckte jag att den var LJUSBRUN. Nu kan jag inte bestämma mig för om det är fult eller inte, vad tycker ni? Tänker att det kanske sett stilrenare ut samt att räkorna kanske fått finare färger om jag haft svart. :frowning:

Den här bilden är inte min men det är samma:

Verkar inte fungerat med bilden, här är iaf en länk:

http://www.pbase.com/plantella/image/112930754

Beror ju lite på hur man vill ha karet, personligen upplever jag brunt mer naturligt och ger en trevligare känsla.

Jag tycker också att denna bruna är snyggare än den svarta och den ser mycket mera naturlig ut, vad är det för märke på den du köpte:D?

oliver knott! :slight_smile:

Tycker också att brun ser naturligare ut.

Bra val tycker jag det skulle jag med köpa om jag hade råd men nu blir det Makadama istället:D

Bägge är snygga, men lite beroende på vad för räkor du ska ha i. Den svarta är värdelös tex till blå tiger, de syns inte alls.

Det märkte jag när jag hade mina blå tigrar och skrev i en tråd men då påstod några att de färgade ut bättre mot svart:shock: fan man måste ju köra med en stark ficklampa för att få syn på dem då ju, de försvann ju helt mot det mörka:lol::lol:
Nu har jag blue jelly på svart soil inte heller någon höjdare kan jag meddela:D