Brun räka!

En rykande färsk videosnutt på en brun räka som jag visat bild på tidigare. Jag ska lägga henne i en breeder box och se vad det blir för räklingar.

Jag tycker den är ursnygg men vet inte vad man ska kalla den. Det är ju en Crystal variant så för nu får den väl heta CC för Crystal cacao, chocolate, cognac eller coffee.
Hjälp mig med namnförslag, om det nu inte finns ett etablerat sådant redan, men jag har bara sett benämningen ”brown” på denna färg.
Ursprunget är en genmiss från en PRL räka och många anlag bakåt i generationerna.:scratch:

http://youtu.be/VRdsFRisiRg

Räkan är en brunfärgad Winered Panda och inget annat enl. Tigori som tydligen har koll på läget!

privat?? va det den du vissa bild på för?

Privat video:scratch:

Videon är privat…

Ursäkta men jag måste ha kommit åt någon spak eller så. Nu försöker vi igen.:oops:
http://youtu.be/VRdsFRisiRg

Snygg CC! :mrgreen:
Bra kvalitet på filmen med. :slight_smile:

Väldigt fin, bra kvalité på både film och räka. Gillade ditt egna förslag: Crystal Coffee :lol:

När jag blickar ut över gärdet och allén så minns jag träden med kastanjer som vi som barn plockade.
Färgen stämmer bra i synnerhet med de inte fullt mogna nötterna som också innehöll en gräddvit del.
CC kan då betyda Crystal Chestnut.:slight_smile:

Ser ut som wine red panda till mig

Då får du nog justera bildskärmen lite!:?

Jepp. Bara en red panda och inte en ny variant. :slight_smile:

Denna är ju mörkbrun och inte vinröd. Kan färgerna verkligen skilja så mycket?:scratch:

Just för att det heter wine red betyder inte att alla skulle vara lika i intesitet med färgen, några kan vara ljus röd eller mörk röd eller nåt i mellan.

OK, man blir aldrig för gammal för att lära sig något nytt!:oops:

De kallar den svarta del i röda taiwan bees “dragon” just så du vet :wink:

Supersnygg!!

Det här är en Taiwanbee som i färg kallas winered
Och mönstret är ingen panda utan en Mosura.

På en panda går mittenbandet hela vägen ner på räkan.

Winered kan vara så här mörka och ha en hel del svarta partier också, troligen har den starka anlag för svart och kommande yngel kan mycket väl bli svarta.

Sätt den ihop med andra Taiwanbee för bäst resultat, vad spelar mindre roll, KK , RR, BB, winered
pandor, svarta pandor, winered Mosuras eller svarta Mosuras. Fick nog med de flesta
Taiwanbeesvarianter där.

Kolla uppe i bildspelet här på redbee så finns de flesta varianter med bland mina bilder.

Är det inte hinomaru janne?

Den går redan i eget kar med en hane (tror jag) och en mindre pandaliknande kastanjebrun räka. De båda jämnstora “kastanjerna” är så tydliga i sin avgränsning och med distinkta färger så generna måste vara goda. Jag vill ge dem ett försök i avel även om det är på tok för få individer att börja med men det håller mig sysselsatt ett tag!
Det lustiga är att dessa djur är avkommor från snart två års odlande av PRL från dig, då jag inte har något annat i mina 4 kar.:scratch:

Jo till och med det om man ska specificera ännu mer :slight_smile:

Ja, Taiwanbees som detta är uppstår som mutation och kan hoppa fram lite varsomhelst. Ingen vet exakt varför eller när detta sker. Det jag själv observerat när jag fått fram mina Taiwanbees är att någon av föräldrarna ser lite annorlunda ut i färg, tex rosa i det vita, lite svart i det röda, just dessa individer kan bära på detta. Något du märkt?