Breeders`n Keepers by Chris Lukhaup

Hej,

Chris Lukhaup vill gärna sprida lite information om hans nya bok “Breeders`n Keepers” även här i sverige :wink:

Boken har ca. 200 sidor och publiceras i början av 2013. De bästa europäiska räkodlare (Tyskland, Frankrike, Sverige, Belgien, Italien, Ungern, Österrike och Nederländerna) presenteras i boken med photos av deras räkor och interviewer. Boken kommer att vara i engelska.

Här har ni några photos från boken:

Han är så fruktansvärt bra på att ta bilder på räkorna :slight_smile:

Kul! Kommer det vara ingående intervjuer om odling eller är det mest bilder i boken?

Den skal jeg ha. Blir den og få kjøpt på pimp your shrimp?

Chris säger att det blir ingående interviewer och man kommer att lära sig mycket nytt. Självklart kommer jag att försöker säljer den via Pimp your Shrimp :slight_smile:

Det ser vi framemot, finns det något ca pris än?

No price yet.

Väckte ett starkt vill ha begär! Kan man förboka denna bok? Om ja, lägg undan en till mig

Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2

Den lär jag med köpa. Ser riktigt intressant ut.

/Jocke

Den kommer köpas!

Nyheter från Chris:

Good news. We will probably have Breeders `n Keepers Volume I and Volume II. I recieved some of the interviews back and i saw that many of the breeders have written a lot about how they work. So, if we do 2 volumes it gives us more space. Roland Lück for ex. has written 6 pages !!! about his breeding technics…and we have to show at least 25 pics. I am not shortening any of the text written by the breeders. In the first volume we will have 20 Breeders. Both will be publish next year.

I have heard some details about those interviews and all I can say is that these books will be a “must have” for all shrimp keepers. The breeders explain all their techniques, no holding secrets back. You will learn a lot and will be able to optimize your aquariums to get the best possible results :thumbs::thumbs::thumbs:

Det ser vi framemot :thumbs:

Kanon!

/Jocke

Låter jättebra!

When will this book be out in trade? I can not wait until this book is available.

Chris hoppas att publicera de i April 2013.

Vill ha vill ha vill ha!!! :slight_smile:

Ser fram emot dessa böcker!

/Jocke

Dom skulle man ha i bokhyllan. Ska hålla koll :thumbs:

April är ju jääättte långt… =(