Breeders and keepers Magazine Vol 1

Så blev tidningen som är på väg till Sverige. Många långa intervjuer och bilder.

//youtu.be/KyG-OacZ7zw

Blir nog en sådan inom snar framtid

Vad kommer den att kosta då Janne:D?

99 + frakt

Härligt att allt är väl nu jag ska beställa den så fort det går. Visst kommer det komma 5 delar? Har läst någonstans om att det totalt skall släppas 5 tidningar kommer dock inte ihåg vart.

Hur många delar som kommer är inte riktigt bestämt, det beror mycket på hur de första 2 säljer.

Men många verkar intresserade och det pratas om att det ska göras liknande intervjuer i Asien med duktiga odlare där.

Vi får se helt enkelt.

Hur beställer man den?

Så fort den finns inne så går den att köpa på ebishop.se

Hej Janne, första gången jag handlar på ebishop.
Jag kom så långt som att jag betalde via payson, trodde att jag skulle dirigeras tillbaka till ebishop.se efter att jag fick betalningsbekräftelsen, men efter att ha klickat “ok” så dirigerades jag till (http://www.ebishop.se/modules/payson/validation.php?oid=....osv) som inte ville laddas. Ska det vara så?

(har dock fått mail om att betalning gick igenom).

eeeh, kom på att det kanske inte är Janne som driver ebishop. :oops:
Men kan den som gör det/har handlat på ebishop innan säga om det är så det brukar gå till. Tack!

Det är en liten bugg i betalsystemet som gör att man inte kommer tillbaks till shoppen, men din beställning är ok!

Tack!
Då är jag snart ägare av ett eget ex av tidskriften :slight_smile:

Jag fick min rekordsnabbt (ett dygn). Kanontidning!

/Jocke

Skickat från min ST18i via Tapatalk 2

Nu har jag också lagt en beställning på min hoppas den också dyker upp imorgon. Posten verkar ju ha något på G 3 av mina leveranser var öppnade så när jag tog ut mitt soil som kom under veckan var det ett stort hål i den. Blev ju inte roligt att städa upp det. (:

Täta alla dörrar och fönster, tillsätt vatten till rummet => instant aquarium :wink:

Är det bara jag som är lite besviken på hur boken är tryckt? Det är riktigt drygt att läsa från vänster blad eftersom texten är så nära kanten. Det går liksom inte trycka/platta sidan heller så man får stå med handen och trycka hela tiden för att se de sista orden…

För övrigt var det riktigt trevliga intervjuer favoriterna är helt klart Janne och Fabio, inte för att han är på forumet men eftersom det var riklig och bra info =)

Fabio har ju även en hel del galna youtube klipp som kan rekommenderas!

Nu när du säger det, men jag har ärligt inte tänkt på det när jag läst den :slight_smile:

Kan annars bara hålla med om att den är riklig på tips från olika odlare. Jag som trodde jag hade bra koll på det mesta har fått mig en och annan fundering jag ska testa nu när jag läst den.

Väldigt intressant och bra tidning! Har skummat igenom alla odlare nu :wink:
Tycker alla intervjuer var intressanta och kul att läsa om vad man kan finslipa på hos sina egna räkor i både färger och utseende samt setup av akvarium :slight_smile: Dom tog upp dom frågor man vill höra svaren från hos odlarna.

Hoppas Chris korrigerar problemet inför kommande bok som dyker upp den 15 september. Jag är dock nyfiken på vad del II kommer att handla om finns ingen info om det alls.

Kunde bara hitta detta lilla än så länge:

the list is complete for Vol. II …we have some interesting breeders like Michael Nadal from who won about 100000 prizes with his shrimps,the Logemann Bros. who developed the Salty Shrimp and some other nice and useful stuff, Karin Latos Waldemar Kołecki Dirk Van Steenbrugge Bernhard Ehmer talking about food insider stuff Rafał Maciaszek with interesting issues Cristian Ghia from Italy and many more…also we will have a Grade Guide developed by Roland Lück,Tobias Giesert and Kay Mühl. Also a Shrimp Pin Up Poster…so a lot of interesting stuff for you all…

Antar att det blir fler intervjuer (?).

Mycket intressant tidning. Kul att det finns så stor variation bland framgångsrika odlares metoder. En del byter 30% vatten varje vecka andra 10% varannan. En del matar bara med färdigköpt mat medan andra nästan uteslutande kör med blad och grönsaker. Fanns mycket tänkvärt där och jag får säga att tidningen levererade över förväntan.

Nu har Janne helt klart lurat mig till att köpa nästa ex när det kommer ut :wink: