Hej!. jag undrar om någon vet någon bra sida på internet där man kan beställa växter hem till sig??:?:
plantswap
Ja plantswap är jättebra ![]()
Det finns en heldel bra internetsidor samlade på plantswap i någon tråd om du inte vill köpa av privatpersoner.
Aquaristic.net har jag handlat av många gånger (endast ordrar med växter räknat då).
Har fungerat mycket bra med fina växter som kommit snabbt till mig.
Dom är också mycket bra att ha o göra med då dom alltid har skickat växter på måndagar till mig så dom inte ska bli liggande över helgen. Dom har även skickat mail på vintern då dom kollat väderprognos för Tyskland och Sverige och sedan tyckt det varit för kallt att skicka.
Så dom skulle jag rekommendera (kanske inte har allt, men en hel del roligt finnes) om man inte vill använda plantswap som ni andra nämnt. Alla vill ju som sagt inte handla av privatpersoner ![]()
Jag har beställt lite roligt från minizoo.dk (heter även akvarieudstyr.dk) och kan rekommendera dem.
/Sabina
Hej!
Även jag kan varmt rekommendera Tyska Aquaristic.net, och har köpt många grejor inkluderat sten och växter från dom!
Bra priser och mycket snabb frakt när dom väl har plockat ihop grejorna (ca 1-2 dagar) så tar det bara 2 dagar att skicka paketet direkt till min dörr! :thumbs:
Man kan även samla poäng, om man tex skriver reviews, tar bilder eller filmar varorna som man köpt på deras hemsida, som man sen kan handla för nästa gång!
Här är lite bilder på senaste växtpaketet jag fick från dom, en del tunna växter som tex Vallisneria är känsliga för transport utan vatten och kan få torra vissna spetsar , men tar sej igen ganska snabbt väl i karet under rätta förhållanden.
Thaifighter
Jag har handlat av Wasserpflanzen-freunde i Tyskland och det är alltid bra packat och mycket fina växter.
Dom verkar ha bra kvalitet på växterna av bilderna att döma:D
Helt klart bästa webshopen!
tack så mycket allihopa för alla sidor!!! vad heter dom växterna som har en skylt där det är en 5 på thaifigher?? är dom bottentäckande? letar efter bottentäckande framme,lite medellånga i mitten och långa bak. är Co2 värt att köpa?? har funderat ett tag… ok gärna nån sida man kan beställa ett helt kit och billigt helst. ha det gött!!!![]()
Kolla på Tradera.
Hej!
Det är Hemianthus callitrichoides “Cuba”:
http://fish.aquaristic.net/Hemianthus-callitrichoides-Cuba-5-cm-pot.html
En populär marktäckande akvarieväxt för dom som har små akvarier.
Den behöver mycket ljus för att hålla sej längs botten annars sträcker den sej uppåt mot ljuset, och bottennäring och CO2 är ganska så viktiga för att den skall växa snabbt.
CO2 är definitivt värt att ha om man vill ha ett prunkande växtakvarium.
Thaifighter