Det har dykt upp lite intressanta räkor på Aquabid och en av dessa som jag tyckte var intressanta är dessa blåa bee räkor. Enligt säljaren så är de vildfångade (Kina). Hittade inget information om dessa men hittade en tråd där någon också hade frågat om den. Newjohn från petshrimp verkar äga dessa räkor.
Samma säljare på AB sålde vildfångade Bee/Crystal black räkor för de som ville ha.
Menar du hans vilda Blue tiger shrimps? Lite spännande ifall de verkligen finns vilda. Såg också bland hans sålde auktioner att han hade röda tigrar som du hade visat en bild på zpet.
Jag köper inga fler “blå räkor” risken är för stor att de är färgade. Jag köpte mina blå tigrar för att de har oranga ögon som ev. borde borga för att de är mer “tvättäkta”.
Det är synd att han är väldigt dyr på frakten (nästan dubbelt som andra) men det är kanske läge att kontakta honom i alla fall:). Kanske kan man blanda olika räkor i samma paket eftersom han bara fraktar 40 i taget så borde ju 20+20 vara ultimat… //Eva
Snygga tycker jag men svårt att riktigt artbestämma… Med denna tillströmmning av nya sorter så är det extra viktigt att ha artakvarium så att inte närbesläktade sorter blandar sig och bildar nya.
Googlade på “blue new bee” och hittade något liknande denna korsning efter det jag skrivit förra kommentaren. Kan tydligen vara risken när man köper “vildfångade” också. Oseriöst av säljaren i sådana fall.