Nu är dom ca 1,5 cm och har behållit färgen fint än så länge.
Snygga räkor
Vad är det för mossa på första bilden? Ser inte så friskt ut.
He! he! Nej den mår inget bra alls. Stjärnmossa skulle den visst heta. Evus fick med lite på köpet då hon beställde mossor. Den är så kort liksom, och planterad på något som räkorna gillar och petar sönder. Då lossnar alla små mossbitar och ligger i små drivor.
Räkorna är riktigt fina tycker jag. Det första vita bandet på huvudet går ut på ögonen, det gillar jag.
Ah, stjärnmossa. Fick lite mossor av Evus med. Weeping moss som höll på dö verkar må mycket bättre nu.
Riktigt snygga, måste skaffa sånna där känner jag.
Måste visa mina med minns ni mina småttingar =O) de är inte så stora änn men ca 1cm knappt men de håller hyffsad fin färg med för att vara av skit sort…[/quote]
Snygg Peter. Man kan göra fynd här och där. Evus har ju hittat fantastiskt snygga CR i en butik i Bromma, och en väldans snygg BC också förresten.
Men vad är det stora vitgråa nere till vänster i bilden?
Det är ett skall från en Äpplesnäcka som bestämde sig för att lämna skalet och sedan dö !!! iaf så har jag behållt skalt för jag har sett att räkorna har det som gömställe ibland…
Det är ett skall från en Äpplesnäcka som bestämde sig för att lämna skalet och sedan dö !!! iaf så har jag behållt skalt för jag har sett att räkorna har det som gömställe ibland…[/quote]
Oj är det… det måste varit en stor snäcka med det skalet.
Det är ett skal från en Äpplesnäcka som bestämde sig för att lämna skalet och sedan dö !!! iaf så har jag behållt skalet för jag har sett att räkorna har det som gömställe ibland…[/quote]
Oj är det… det måste varit en stor snäcka med det skalet.[/quote]
Min största någonsin en Gul som nådde hela 6.8cm i diameter den var den mest aktiva på att ploppa ut massa snigelägg =O)
Riktigt snygg yngel du fått Peter och vilket bamseskal det ser ut och vara.
Hur ser resten av ynglarna? Lika snygga?
denna var nog den som var bland de sämsta där finns en som är riktigt dålig den e nästan grå i skalet där det skall vara svart men är fint vit i övrigt.
Jag har 7st som jag sett från den kullen och de är lite bättre än denna på bild men inte i din klass ännu… men sedan har de ju paranteser sämre än C klass så man får nog kalla det bra ändå men jag vet inte om färgen ändrar sig så värst till det bättre så det får man väl vänta på och se.