Black crystal med rom, äntligen

Jag “ropade” in några BC från Johnny förra året. Äntligen ser jag en av honorna med rom. Hoppas förstås att det ska gå vägen så det blir ett litet gäng sv/v pyttisar som simmar omkring så småningom. Jag funderar på om jag ska öka cirkulationen lite i karet, har bara ett skumgummifilter just nu.

GRATTIS!!

Yihaaa Sonja nice som tusan

Det var en fin bild på en fin CB-hona

Grattis Sonja!

Så de är äntligen “in the mood” nu :slight_smile:

Hoppas, hoppas att det funkar nu. Jag undrar om det inte kan ha med tempen i karen ändå… kanske. I det större karet med de svenska CR har det inte heller varit mycket förökning nu i vinter men idag såg jag att många honor har rom igen. Samma med breviatorna. Körsbären har fortsatt föröka sig fast lite långsammare, men nu är de på gång också.

Jag har 23,5 grader i min CR-kar och jag tror att de är kaniner förklädda till räkor.

Jag har inte haft det så varmt i karen i vinter :wink: Snarare runt 20.
Men nu börjar det dyka upp honor med rom lite här och där ser jag.

Hon har kvar rommen, så nästa vecka borde det börja kläckas.

Jag köper mycket gärna ett gäng BC, om du får tillräckligt många sedan :slight_smile:
Lycka till med kläckningen!

Det har börjat kläckas just idag :smiley:
Jag ser både sv/v och rödvita. Då har honan röda anlag och har parat sig med en CR. Jag hoppas det blir ett ordentligt gäng och att de överlever bra.
Har redan börjat stödmata lite med pulver utrört i lite vatten som jag sen häller ner i najassnåret.

grattis sonja

Häftigt!

Fin Artikel i Ciklidbladet förresten :slight_smile:
Kanonbilder!

tack ska ni ha.
Peter, jag matar ynglen med foder från dig :smiley:

Raeker, tack så mycket. Jag blev väldigt nöjd med fotonas färg men dom är lite mörkare än det var min mening. Tyvärr har namnet på han som fotade Sulawesiräkorna fallit bort. Det är inte jag som fotat dom. Det var lite dumt, känns som om det var det viktigaste att hans namn kom med. Men det kommer en dementi, eller vad det heter, i nästa nummer.

Vad roligt! :smiley:

Nu har jag räknat till 20 st småttingar samtidigt, i ett kar fullt med najas, så det kan nog vara fler. Det ser fortfarande ut som om honan har rom kvar, skumt. Ynglen är blandat både BC och CR, och en del ser riktigt fina ut i teckningen. Fascinerande hur fort dom växer till sig egentligen.

plocka de som har bäst färg blanda dem med det “nya” blodet som du har =O)

Jag tar gärna och köper 5 av dina småttingar för att få in nytt blod till mina Sonja så hojta till på mailen när de är redo för avfärd, om du nu vill sälja dem?

//Peter

Japp, Peter. Tänkte precis göra så, dom som kom från dig går i ett nästan eget kar, det går 10 gula där också men jag har ett kar på gång som nystartar nu med fyra guppys. Helt ok att vi byter lite blod… hur konstigt lät inte det :wink:
Hittade första blå tigerhonan med rom nyss förresten :smiley:

Grattis till de rommen med då =O)

Mina gula släpper yngel just andra honan har släppt sina yngel inatt troligtvis kulkul… min cub blir snabbt full.

Dom gula, dom som är körsbär, ska visst föröka sig som vanliga körsbär. Man kan ju ha någon mindre fisk där i som äter en del av de minsta ynglen kanske? Mina gula, som är just körsbär, har vuxit väldigt fort och flera honor har äggfläckar redan. Kul när det funkar.