Nån som vart man kan köpa hem blåa tigerräkor med gula ögon? Som inte kostar skjortan såklart. De tyska sidor jag hittat skickar inte till Sverige.
Den här killen gör det, åtminstone i somras när jag frågade, men dyra är de…
Toppen, tack evus.
Vet du hur mycket frakten går på?
Ingen aning, men frakten kanske kan delas på:)
Skickar ett pm med mailet från honom…
Köpte du blåa tiger räkor eller köpte du andra sorters räkor?
Jag köpte inte någonting av honom då pga andra räkköp av andra säljare:)
finns på www.fashop.de ibland men jag vet inte om jag kan rekommendera honom faktiskt
Jag köpte Asolene spixi av honom. hälften döda, men jag får tillbaka pengarna i rabatt om jag köper en gång till av honom isf…
Sådär kanske
Det brukar kosta omkring 20€ att skicka från Tyskland till Sverige.
Jag tänkte köpa blå tiger räkor och funderade om jag ska satsa på honom. Hoppas att det går bra i sådan fall
Var bor du Ying? Vi kanske kan sambeställa för att minimera frakten? Vad säger du, Johnny, om det??
Då får det väl bli i vår eller nåt sånt. Måste ju ha råd med japanerna också
Jag bor i flempan ^^ , men det verkar som om Johnny vill beställa på våren. Vill du det Johnny?
Jag har nu lagt en beställning på 6st blåa tigrar samt 6 “avkommor” till dem. Dvs tigrar med oranga ögon och blå anlag. Jag har funderat så länge så nu slår jag till innan det har blivit för kallt. Det är så trist att vänta tills i vår… Vad ska jag då göra i vinter:)
Finns det fler som är intresserade så hör av er snabbt innan de har skickats. Blåingar kostar 12 euro och orangeögda med blå anlag kostar 4.50 euro. Dyrt men kul…
Jag hoppas det inte är för kallt för räkorna att komma hit. Det har varit väldigt kyligt de senaste dagarna.
Evus, när är de beräknande att komma? Köpte du nån deep blue tiger räkor? ^^
evus, när kommer dina då?
De kommer förhoppningsvis iväg från Tyskland i morgon kväll:)
Jag har varit bortrest i helgen och har inte hunnit svara på mejl från säljaren…
SPÄNNANDE!! Hoppas att det inte är för kallt bara. Köpte inga Deep blue denna gång. Ska till Tyskland i vår och då kanske jag svänger förbi och tittar på dem, är osäker på hur fina de är.
Håller tummarna att det inte blir för kallt väder här. Sybd att du inte köpte deep blue, skulle vara kul att se men glöm inte att ta bilder och posta upp dem här
Nu har mitt 1:a yngel “färgat ut”. Det är en av räklingarna i första kullen som har varit helt genomskinlig tills i dag. Nu märker jag skillnad på färgen sedan i morse, nu är den mellanblå men mörknar snabbt:).
Den är nu c:a 1,5 cm stor och jag hade gett upp hoppet att den skulle bli blå för länge sedan. Det kanske har med könsmognad att göra:confused:
Det kanske också kan hända med Johnnys som han har till salu här.
Bild!
Håller på och undersöker lite hur spirulina påverkar deras färger så jag matar de varann dag med ren spirulinapulver.
Funkar inte i det karet (välvd ruta).
Ta en sväng hit vetja nästa gång du är hos Janne:)