Har ni några “udda” körsbär? Alltså sådana som inte är normal-röda eller riktigt röda? Exempelvis helt genomskinliga eller med toner i andra färger? Posta gärna en bild eller två!
[i]Jag har nämligen på den senaste tiden sett lite nya nyanser hos mina körsbärsräkor.
Nyanserna som har kommit ur normal-röda körsbär:
Genomskinliga
Genomskinliga, men med en mjölkig ton och röda streck över ryggpartiet.
Rosa/Gul/bruna. Ett par honor är spräckliga, med ett streck från bak till nos i en guldig färg.
Mina andra körsbär är som normal-röda räkor utan några udda toner, och med den typiska rosaröda randen (som nu blivit guldig hos vissa nya honor).
Jag har stoppat alla udda räkor i en räkvas på 10 liter Vi får se vad för roligt som kan dyka upp från avkomman.[/i]
Oj, jag som helt hade glömt denna tråden
Jag får ta bilder på mina också. Jag kunde inte fota dem i vasen eftersom glaset var så tjockt. Men nu är de tillbaka med polarna i det stora karet.
Det är rom
Jag fick lite magsår när du använder en rombärande hona som testräka.
Man använder ju fula, bleka hanar till sånt Testpiloterna här hemma är alltid taniga och färglösa, stackarna.
Misstänkte det jag med, såg det inte när jag köpte den. Sa iprincip jag vill ha en körsbärsräka för att testa karet, och så fick jag den, men värden verkar stabila och så, hoppas den klarar sig och kan få yngel! Den har ju rätt bra färg också!