Beställa Aquasoil...

Hejsan!

Jag har nu tänkt att beställa ADA aquasoil amazonas och starta ett 54l räkakvarium.
Blir det lagomt med 2st 9l påsar eller blir det för mycket/ för lite?
Vilket ställe är smidigast och billigast att beställa från?
Eftersom jag är värdelös på tyska så lyckades jag ej beställa då jag var inne på någon tysk sida, så lite tips på bra köpställe samt guide hur jag beställer uppskattas=)

Mvh /Niclas

Går du in på länken så kan du översätta texten på den tyska sidan.

http://www.systranbox.co.uk/

Tryck på knappen URL och skriv in adressen, byt språk (German till English) och translate.

Lycka till!

9L räcker gott och väl till ett 54Ls akvarium. Det ger cirka 5cm tjock botten.

Ojdå, då blir det ännu billigare=)

Jag testade systran igår, men den klarade knappt av att översätta några ord alls i beställnigsformulären.

Jag behöver en guide hur jag ska bära mig åt=)

Tack för svaren.

Google har ett utmärkt översättning till svenska.
Vilken sida gäller det

Hej!

Lyckades efter en del strul, få iväg en beställning.

Jag fick ett mail som det står så här i, jag förstår ej om jag ska sätta in pengar på något konto, eller om jag ska betala då jag hämtar ut paketet. Någon som har kolla på tyskan?

Versandart: GLS nur für Deutschland

Zahlart: VorkasseZahlinformationen: Bei Vorauskasse: Bitte überweisen Sie den Rechnungsbetrag an Aquarium Warburg auf das Konto Volksbank Warburger Land e.G. BLZ 47460028 Konto Nr. 102430301. Bei Bestellungen aus dem Ausland: Beachten Sie bitte, dass in jedem Fall Versandkosten nach Gewicht anfallen, siehe unsere AGB.

Är det verkligen ingen som har stenkoll på tyskan?

Lite orolig att det skall förskottsbetalas:/

Det står att det är förskottsbetalning “VorkasseZahl” till:

Konto Volksbank Warburger Land e.G. BLZ 47460028 Konto Nr. 102430301

Lycka till! //Eva

De borde ju kunna engelska. Så ett tips är att mejla de och fråga om saker du undrar, så som betalningen.

Tack så mycket! Nu behöver jag ju bara lista ut hur jag för över till ett sådant utländskt konto, så då har jag något att göra i helgen =)

Mvh /Niclas

Du behöver ett BIC och ett IBAN-nummer för att göra en utlandsbetalning. Annars kan du fråga om de tar Paypal. Betydligt snabbare och enklare. Men oftast så vill säljarna ta en mindre avgift för det.

Söker man på BLZ 47460028 så är GENODEM1WBG deras BIC-nummer. Men det är bäst att fråga de först.

Niclas_
Hur gick det med beställningen, fick du hem något aquasoil?

Jag mailade dem, men fick aldrig något svar, så jag skippade det.

Mina räkor verkar må så bra i blästersant ändå. Både körsbär och CR av finare gradering ynglar av sig för fullt ändå.