Besök på 1A wirbellose i Tyskland Okt 2008

Jag och min kära var nere i Tyskland hösten 2008 och passade på att besöka
1a Wirbellose som ligger i utkanten av Hamburg.
Vi körde efter vår gps men var helt säkra på vi kommit fel när den visade in oss på ett koloniområde!
Men det visade sej att det var där som Roland Blankenhaus med fru höll till med sin stora räkodling och företaget http://www.1a-wirbellose.de
Ute i ett stort förråd/Garage hade de ett 40tal småkar.
Roland är en av de absolut första som började med räkor i Tyskland och det han inte vet om dem är inte värt att veta :slight_smile:
Inne i kolonistugan har de ytterliggare ett 15 tal kar med diverse räkor/ kräftor.
Besöket var väldigt givande och Roland med son var väldigt hjälpsamma med alla mina frågor.
Här är lite bilder från deras “fabrik”

gudars! spännande att besöka en riktig garnelen-majstre… Stoppa ner lite av de blå tigerräkorna i en påse å odla lite… så man kan få shoppa lite av dig inom en snar framtid ^^

gud vilka härliga räkor och kar han har då! nu blir jag avundsjuk! hehe!

måste vart ett spännade besök :slight_smile: tysklands räkguru :beg:

Jag har hans deep blue tiger räkor det är välldigt bra kvalitet på dom.
Men hans CR var inte så snygga.

Håller med, hans blåa och svarta tigerräkor var riktigt bra, men Crystal räkorna var ingen höjdare. Tyvärr fotograferade jag aldrig inne i “storstugan” där han hade en hel del roliga kräftor och fler räkor.

shame on you Räkmackan! du skulle tagit fler bilder :mrgreen:

Mmmmm, ångrade mej redan när jag kom hem och såg bilderna, jag var så upptagen med att prata teknik och skötsel på Tysk/engelska att fotograferandet fick stryka på foten.Men det blir säkert fler tillfällen att åka ner.Jag hade med en del bilder på mina Crystals och han var mer än intresserad av en del byten framöver.

Läckert! :slight_smile:
Har själv köpt deep blue tigerräkor av honom, riktigt fina.

Jag har hans svarta också :smiley: