jag har precis lagt ner mitt projekt att fixa min 17 liter till en räkburk p.g.a att jag fick vällja mellan 17 litern med räkor elr ett akvarium på 100-200 liter. men jag tänker självklrat ha räkor i det stora karet så jag har hittat två väldigt vackra räkor som jag hade tänkt mig att ha i akvariet tsm med svärdbärare, fläckig- och albino pansarmal och ancistrusmalar.
Algräka/guppyräka och Gul körsbär/gul räka hade jag tänkt mig men jag vet nada om dessa två arter så ni får gärna hjälpa mig med detta!
fungerar räkorna med de angivna fiskarna ovan?
stl på räkorna?
foder?
hur många ska dem vara?
fungerar räksorterna ihop?
blir det några korsningar?
könsskillnader?
uppfödning?
hur ser man om honan är gravid?
Ivrig nybörjare inväntar svar!
jo det funkar väl med fiskarna men svärdbärarna kommer käka upp dina räklingar :evilgrin: kanske blir en och annan som överlever men inte många. att honan går med rom ser du under hennes mage
det finns en korsingstabell du kan titta i artiklar/korsningstabell-t1205.html
If okej men ähhh… det gör la inget om de äter upp nåra!
Svärdbärarna får en fin middag på räkorna.
Alla räkor som har typ samma förnamn Neocaridina/Neocaridinia korsar sig likaså alla med Caridina/Caridinia.
Algräkan strl ca 2,5-3,5cm Gula 2,5-3,0cm.
Honor starkare färg och har en Äggläck på nacken, hanar blekare något slankare.
Mat finns speciella räkfoder som innehåller allt dom behöver för färg o skalömsning.
Antal från 10 och uppåt.
Att odla räkor Lätt, släpp ner ett gäng så har du 1000 tal om några månader om du har rätt vatten o temperatur .
P okej det värkar inte så svårt att hålla räkor då! fast grubblar på om jag värkligen ska ha algräkan! jag menar den är ju inte säskillt färgglad som den gula räkan är!
så nu gör v så här! bara 10 gula räkor då!