Belysning till 70l (45x45x35)

Hej hej.
Tänkte ge mig in i räkvärlden och starta upp en lite större kub med måtten h45xb45xd35 (70 liter) där det ska få bo en del räkor och något stim med fisk.
Men nu försöker jag hitta någon bra belysning till akvariet.
Har en liten 9w lampa här hemma som varit till ett 10l men den kommer jag inte så långt med.

Så, någon som har något tips på någon bra lampa som ger bra ljus, tillräckligt för att hålla ett väl planterat akvarium?

Det beror väldigt mycket på vilka växter du tänker använda. För enklare växter borde 2 stycken dymax astrolight funka bra, vill du vara mer extrem så finns giesemann reflex nano eller någon annan mh armatur.

Dymax astro light verkar svår att få tag på nu för tiden, och giesemann är lite utanför min prisklass.
Hur mycket ljus kan man behöva, är lite inne på kanske HC, Hydrocotyle tripartita, Fissidens Fontanus, nån Cryptocoryne eller Pogostemon Helferi mm

Varit lite inne på att köpa en armatur för 14w T8 rör, eller Nano Light 18w (Länk) en eller två stycken, eller Aquael decolight 2x11w. Något som skulle funka?

Det går inte att köpa Dymax astrolight någonstans här längre synd nog, men du kan ju köra på en bra ledbelysning med:)