Bakrutan är en spegel, bra/dåligt?

Jag fick ett 25-30 L stort akvarium utan en kompis idag. Akvariet är i gott skick och skulle passa utmärkt till räkor alternativt mindre fisk. Det enda som bekymrar mig är att bakrutan är “en spegel”. Jag bryr mig inte så mycket om detta men frågan är om fiskarna/räkorna gör det. Så det jag undrar helt enkelt är om fiskarna skulle störas utav att det är en spegel som bakruta eller om de inte bryr sig alls. Jag skulle själv tycka att det hade varit ganska irriterande att se sin egen spegelbild 24 timmar varje dag.

Det är lugnt. Synd att den inte satt med lite distans för då hade du fått ett grymt djup i karet helt gratis. :mrgreen:

Dom tänker nog inte lika dant som vi:D!

Den enda fisken jag kan tänka mig som inte skulle klara det är kampfiskar för dom bråkar ju med sin egna spegelbild men antar att de tröttnar efter ett tag :wink: men räkor och annan småfisk tror jag inte bryr sig alls :lol:

Du kan ju ha en del växter upp mot bakrutan eller mossvägg… för att dölja lite…

Istället för att skapa en ny tråd så tänkte jag fråga i denna istället.
Jag har fått ta över min brors 100 L akvarium som han har 1 slöstjärt och ett par platys i. Det är dock ganska risigt just nu och jag har tänkt att fixa till det vilket betyder att jag måste tömma det helt och börja om från början. Jag har dock ett lite större akvarium (ca 150-200 L) som jag har tänkt att de kan bo i. Dock så är detta akvariet tänkt som “dagis” till mina yngel goldens så därför är det inrett med en massa sten och inga växter. Hur tror ni att slötjärten och platyna skulle trivas i det? Jag skulle kunna föra över lite växter från 100 L akvariet men den största delen utav inredningen är fortfarande sten. Skulle dom klara av att bo i en sådan miljö? De kommer möjligtvis få besök utav lite goldens lite senare men det bör inte vara några problem då det är yngel goldens som är väldigt fredliga.