Auktion i Spånga..

Jag ska dit, det ska bli jätte roligt

Håller med dig Arek.

Det var ett par år sen jag var där, så bara det gör att jag ser fram emot auktionen.

Hälsningar
Magnus

Magnus jag erik eller svärmor åker och hämtar dig.Vi har nu packat 72 poster av det mesta vi har.Fryst cyklops är med.2 par Apistogramma panduro och en påse P.taeniatus Nigeria red blev det också.Mera är 2 par Dvärggurami och en påse Pseudomugil gertrudae.Väl mött alla som kommer imorgon,det blir kul.Jag har min hatt och tröja som det står Asplunds akvariefisk på om det är nån som vill prata,tidvis kan jag dock vara upptagen.

hoppas alla nu har kommit hem vad tyckte ni om dagen ris och ros

Gjorde ni några fynd?

Själv var jag upptagen av städdag i vägföreningen och annat icke akvarieinriktat tyvärr…

Det var trevlig att vara där, men det var inget jag fastnade för,jag köpte en liten rot
Det var trevligt att prata med folk och dig Bladet :stuck_out_tongue:

jag tog i hand med en tjej och stog och pratade en snabbis,nu undrar jag vem det va,du va jätte trevlig och hade gärna partat vidare

Det var jätte trevligt. Var lite osäker på om ja skulle hinna och kom indroppandes när det startat:oops:. Såg Arek och språkade lite:thumbs:. Hoppas du inte frös ihjäl då sonen skulle spela fotboll.:hehe:. Han pekade ut Lindha (Tack) som Redbeeare. Jag tror det är mej du menade. Tog chansen i pausen att snacka lite (tipsade om billiga Elefanter) med Lindha och (Dala) Mas-Magnus…om jag förstått rätt:D.

Själv köpte jag
3 små guldansictrusar(för70kr) (bor nu i varsin 30L) som städpatrull. Flyttas naturligtvisr då de vuxit sig större.
5 kopparbarber(för 30kr) Vill minnas att de äter trådalger:?:. Ska läsa på mer bland trådarna:thumbs:.
3 koridoras Panda (50kr) som komplement till de 4 som går hemma redan.

Skyndade mej via BrommaZoo. Fyndade en rosa kampfiskhanne för 39 (till Blomman), grå-svart grus,89kr och en skruvad Vallesneria,39kr.

Hade hoppats på några PärlDanior/GalaxyRasboror men tji. Det är den enda fisk som maken aktivt gillat. “-Har du miniatyr Öring i akvariet?!”

Lindha , Jag har lockigt hår och hade marinblå tröja. Osminkad. Svarta byxor.
Arek , alltid trevligt att se dej.

trevligt va det.
jag shoppade blå/lila posthorn roligase att sista veckan har jag letat efter blåa,nu fann jag dom.
köpte även white pearl räkor som minst 3st går med massa rom.och sen 3st black molly som jag inte kan vara utan hihi,ska försöka sälja några på haninge.

Nej det vart riktigt fint eftermiddag med mycket sol och värme,dom vann allting så att det var skönt, nu är det final imorgon

Härligt. Lycka till på finalen.

Hemma blev det en grillkväll(solen sken ju!)…Fast vi käkade inne.:cool:

Du han hem till gästerna :mrgreen:

Ibland är man så (in-)effektiv att man blir alldeles trött på sig själv.:lol::lol::lol:

Tyvärr kroknade sonen (39,5 och halsont och frossa) så det kan bli en låååååång spännande natt.

Tänk positivt du kommer vara hemma imorgon :mrgreen:

Å resten av veckan med Egen halsonda…huvva.
…mera vitlök,ingefära och vitpepparkorn…Nu börjas det!

peppar,pepper ta i trä…Klarat mej hittils.:beg::beg::beg:

Ett stort TACK till Spånga! En kul och bra auktion.:smiley:

Kul att träffa alla igen. och träffade några red bee folk som paret Asplund. black ghost. magnus, och Arek.

mycket fina fynd blev det.:beg::o

mvh erik

Viss tar det jag som var Dala Mas-Magnus :D. JÄtte kul att träffas. Det är halva nöjet med dessa auktioner.
Alla roliga möten med människor som har samma intresse. Det blir lite annat än vid en dator.

Tack alla som kom.Det är ju folket som kommer som gör att såna här tillställningar blir trevliga och lyckade,och det tycker jag att det blev.Priserna vart helt klart till köparnas fördel.Det gjordes nog en del fynd bla ovanliga ungfödare som Robban hade med sig,många artnamn som jag aldrig hört förut.Eller vad säjs om Flexipenis som faktiskt betyder vad det låter som.Av pansarmalar sågs fina som C.duplicarius,sp.Venezuela black och gold stripe.Pia träffade visst nån till från Redbee som inte är omnämnd i tråden här men missade hennes namn.

För Spånga af

Rickard

Gu så fel man mins ibland.
De va ju guppy som käka trådalger…känner mej väldigt blond:mrgreen:
http://www.zoopet.com/images/algbekampningsschema.pdf
inte meningen att starta rykten:roll:

Men Kopparbarberna blev barnfavoriter så ok ändå:thumbs:.
Honorna har ju tom “läppstift” :smiley:

Jag fick några foton från Storauktionen från vår ordförande som jag bifogat.