Jag tycker det är fascinerande att titta på dom när dom håller på med sitt. Det är också väldigt skönt att slippa det dåliga samvetet att inte kunna kela med dom då man jobbar eller håller på med annat och inte är hemma så mycket.
Har man räkor och posthornssnäckor slipper man dessutom alger och cyano. Växterna blir kanonsnygga, och stora.
Räkor blir väldigt snygga på bild också, och riktigt läckert på stora förstoringar på väggen.
Sen blir det skönare klimat inne med lite fukt från akvarier, inte så torrt. Alla krukväxter trivs bättre också.
Dessutom är det otroligt skönt att slippa djurhår överallt (har bott med katt i väääldigt många år).
Men jag hade akvarier långt innan jag skaffade katten. Har inte bara räkor utan gillar Corydorasmalar också förresten.
Lol, om man tänker det så är det bara positivt att ha akvarium som en snygg detalj/inrednings möbel som har andra funktioner samtidigt.
Men vilka olika “räkarter” tycker ni är fina då? Vet att benämningen är vid och brett men då har ni möjlighet att poängtera ut flera som ni tycker om. Själv är min CR men jag har fatta ett större tycke till golden, kanske bara för att de är så fina på bild och har en färg som jag tycker så mycket om också samt att jag inte äger en gör att den blir extra exotisk.
Lol, om man tänker det så är det bara positivt att ha akvarium som en snygg detalj/inrednings möbel som har andra funktioner samtidigt.
Men vilka olika “räkarter” tycker ni är fina då? Vet att benämningen är vid och brett men då har ni möjlighet att poängtera ut flera som ni tycker om. Själv är min CR men jag har fatta ett större tycke till golden, kanske bara för att de är så fina på bild och har en färg som jag tycker så mycket om också samt att jag inte äger en gör att den blir extra exotisk.:D[/quote]
Jag skulle vara ägare till tre golden men jag e bara ägare till en och jag hoppas den överlever de är vackra riktigt vackra.
Men vilka olika “räkarter” tycker ni är fina då? Vet att benämningen är vid och brett men då har ni möjlighet att poängtera ut flera som ni tycker om. Själv är min CR men jag har fatta ett större tycke till golden, kanske bara för att de är så fina på bild och har en färg som jag tycker så mycket om också samt att jag inte äger en gör att den blir extra exotisk.:D[/quote]
Jag skulle vara ägare till tre golden men jag e bara ägare till en och jag hoppas den överlever de är vackra riktigt vackra.[/quote]
Om du vill ha tre varför köpte du bara en? Men om du har tre är chansen stor att du kanske får en hona och hane och får fler golden ynglingar
Bara för att jag nämner det blir jag nästan avundsjuk